تایپ متون زبان عربی

اگر نیاز به تایپ در زبان عربی دارید، مرکز تایپ آوا خدمات زیر را برای شما فراهم نموده است :

  • تایپ متون عربی 
  • تایپ متون قرآنی و ادعیه 
  • تایپ متون فقهی
  • تایپ نامه و مکاتبات اداری و تجاری در زبان عربی
  • تایپ احادیث و روایات به زبان عربی
  • تایپ جزوات عربی طلاب و روحانیون
  • تایپ پایان نامه و پروپوزال به زبان عربی
  • تایپ قراردادهای تجاری به زبان عربی
  • تایپ اشعار و ترانه های زبان عربی از خواننده های مختلف
تایپ فوری عربی و متون دینی

شناخت زبانها و لهجه های مختلف زبان عربی

زبان عربی عموما به دو دسته عربی مدیترانه ای و عربی خلیجی تقسیم می شود. تفاوت انی دو زبان در لهجه و بیان و کلمات می باشد. به عنوان مثال حرف “ق” در عربی مصری “ا” تلفظ شده ولی در عربی عراقی “گ” تلفظ می شود. مثلا : مصری : قلبی -< البی     عراقی : قلبی -< گلبی

زبانهای مدیترانه ای در کشورهای حوزه دریای مدیترانه مانند مصر، لبنان، سوریا، الجزایر، لیبی و … نیز تفاوتهایی در غلظت و بیان دارند. همچنین زبانهای حوزه خلیج همیشه فارس مانند عراق، عربستان، کویت، قطر، امارات، عمان و … نیز تفاوتهایی با هم دارند. به عنوان مثال زبان عربی عراقی متاثر از زبانهای ترکی، انگلیسی هندی و فارسی می باشد و عربی حجاز متاثر از قرآن می باشد. در این مقاله قصد ارائه خدمات تایپ به زبان عربی به مشتریان گرامی خود را داریم.

تایپ متون و جزوات زبان عربی

دانشجویان رشته ادبیات عرب، طلاب و روحانیون و مدارس و حوزه های علمیه از جمله مخاطبین تایپ در زبان عربی می باشند. 

همچنین ایرانیان مرز نشین در جنوب کشور نیز لهجه محلی عربی را دارند و ممکن است لازم باشد برای آموزش زبان عربی، به تایپ در زبان عربی نیاز داشته باشند.

تایپ مکاتبات عربی

از دیرباز مکاتبات زیادی بین کشور ما و سایر کشورهای عرب زبان منطقه وجود داشته است. با توجه به اینکه تایپ در زبان عربی شامل علائم و نشانه هاست و حروفی مانند “گ” “چ” “پ” “ژ” در زبان فارسی وجود دارد که در زبان عربی وجود ندارد، تایپ متون زبان عربی به تایپیست مسلط بر زبان عربی نیازمند می باشد.


  1. محمد صادق حرگان متخصص تایپ زبان عربی از اهواز
  2. تایپ ترجمه تایپ عربی تایپ فارسی ترجمه انگلیسی به فارسی و ترجمه عربی به فارسی و برعکس و می تونم از فایل صوتی تایپ کنم .

  1. با عرض سلام خدمت ادمین های محترم
    تایپ متن عربی مسلما با تایپ فارسی و زبان های دیگر متفاوت می باشد. اصولا هر زبانی قواعد و اصول خاص خود را دارد که ما می توانیم بنا به ویژگی های آن زبان و با علم و آگاهی به قواعد و اصول آن زبان مورد نظررو به تایپ متن عربی، فارسی، انگلیسی یا هر زبان دیگری در آوریم.
    با توجه به این مسئله که زبان عربی را با اعراب های آن می باشند؛ در تایپ متن عربی نیز باید دقت نظر بیشتری به خرج داد. چرا که در بسیاری از کلمات و جملات متون عربی در صورتی که تایپیست مورد نظر اطلاعات لازم را در مورد این زبان شیرین نداند؛ ممکن است بدون اعتنایی به اعراب گذاری، متون عربی را تایپ کند که پیاده سازی این فرآیند ممکن است فرد خواننده را به اشتباه انداخته و جملات و کلمات را به گونه ای بخواند که مدنظر گوینده یا نویسنده آن نیست. توضیح اینکه در زبان عربی به حرکت آخر کلمات، اعراب گفته می شود و به اعراب گذاری کلیه حروف در یک کلمه شَکِّل گفته می شود. در این بین اعراب گذاری یا همان حرکت گذاری حرف آخر در هر کلمه و توجه به همزه های وصل و قطع و نیز قرار دادن دو نقطه زیر حرف «ی» و تمایز آن با حرف «ی» در کلماتی مانند «مرتضی» که حرف «ی» به صورت «الف» خوانده می شوند و نیز سایر نکات مربوط به تایپ متن عربی جزء ضروریات هر متنی به شمار می آید و یک تایپیست حاذق و کاربلد بایستی به این مسائل توجه داشته باشد.

  2. برای تایپ متون عربی لازم است با کلیدهای ترکیبی مخصوص اعراب گذاری آشنا باشیم. این کلیدها عبارتند از:
    Shift+ A (فتحه)
    Shift+ S (ضمه)
    Shift+ D (کسره)
    Shift+ Q (تنوین فتحه)
    Shift+ W (تنوین ضمه)
    Shift+ E (تنوین کسره)
    Shift+ F (تشدید)
    Shift+ B (أ)
    Shift+ N (إ)
    Shift+ M (ء)
    Shift+Z (ه)
    Shift+V (ؤ)
    *توجه داشته باشید که حرف (ه) در تعداد محدودی از فونت ها (مانند Arabic Style, Tahoma,Times New Roman, Arial, …) فعال است.

  3. با سلام و خسته نباشید.
    با توجه به اینکه متون عربی دارای اعراب می باشند نسبت به زبان های دیگر کمی سخت تر می باشد اما اگر تایپیست ماهری باشد می تواند آن را در وقت مقرر انجام دهد و باعث به چالش کشیدن با دیگر تایپیست می باشد.

  4. سلام وقت بخیر زبان عربی بیشتر مخصوص آیات قرآنی و احادیث و روایات عربی است. و از این رو برای تایپ نیاز به اعراب گذاری دارد. فرق الفبای زبان عربی با زبان فارسی در چهار حرف پ چ ژ گ است. البته در زبان عربی حرف ة وجود دارد که در متون زبان فارسی نمی توان تایپ کرد. به همین دلیل برای تایپ زبان عربی حتما باید با فونت مخصوص عربی تایپ شود.

  5. با سلام خدمت ادمین محترم
    زبان عربی یکی از سخت ترین زبانهاست که تایپ آن هم به مراتب سخت می باشد اما اگه اینکار در توان آوا تایپ می باشد موفق و پیروز باشید

116 پاسخ

  1. من چون تو دوره دانشگاه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تمام پروژه های دانشگاهم و البته پایان نامه رو به تنهایی تایپ و صفحه بندی کرده ام تجربه تنظیم پایان نامه به زبان فرانسه و فارسی را دارم. و به دلیل اینکه سال ها به عنوان مترجم فعالیت میکردم در حین ترجمه و تایپ تجربه خوبی در تایپ متن به دست آورده ام.

    1. متن عربی تایپ کردنش سخته چون همه علامت رو رو باید بزاری ولی برای آوا تایپ فکر نکنم تایپ این زبان سخت باشه 🌺

      1. واقعا تایپ عربی یک نوع تایپ سخت است و من در این زمینه تایپ نکرده ام .

  2. من یک بار برای یک بچه استثنائی تایپ زبان فارسی همراه با اعراب انجام دادم که تقریبا میشه گفت یه جورایی شبیه به زبان عربی تایپ میشه البته که این دو زبان متفاوت هستن ولی این تجربه به من ثابت کرد تایپ عربی قطعا یکی از سختترین تایپ ها هستش و کسی میتونه مسلط باشه که زبان عربی هم به خوبی درک کنه که البته با تکرار و تمرین همینطور که دست روون میشه تو تایپ ، تایپ عربی هم خیلی راحت میشه

  3. سلام، زبانی مشابه به زبان فارسی و چه بسا سخت تر به دلیل وجود اعراب متعدد

  4. سلام مشابه زبان فارسی ولی کمی سخت تر

  5. سلام
    خیل پیشنهاد خاصی ندارم؛ چیزیکه در تایپ متون مهمه دقت، درست خوانی متن و یا درست گوش کردن صوته. باید بتونیم حواس درگیرمون رو تقویت کنیم تا کار در کمترین زمان ممکن و با بیشترین کیفیت انجام و ارائه بشه

  6. 10fastfingers
    سایتی کامل و جامع برای تمرین تایپ ده انگشتی است که علاوه بر پشتیبانی از زبان های مختلف از جمله فارسی و عربی از شما آزمونی اختصصاصی گرفته و میتواند شما را نسبت به سرعت تایپتان رتبه بندی کند.

  7. من امادگی انجام سفارشات تایپ را دارم.

  8. پیشنهاد خاصی ندارم فقط با کمی وقت و تمرین می توان سرعت خود را بالا برد .

  9. در این زمینه تایپ و ترجمه انجام ندادم.

  10. تایپ عربی انجام ندادم و پیشنهاد خاصی ندارم.

  11. با سلام
    تایپ عربی رو خیلی کم انجام دادم در حد چند جمله داخل متن فارسی
    تخصص اصلی من تایپ از روی فایل و دستنوشته و همینطور تایپ فایل صوتی هست.

  12. تایپ عربی به مرور زمان برای شما عادی میشه و میتونید مثل تایپ فارسی خیلی راحت با گرفتن کلید shift و کلید مورد نظر برای زدن اعراب تایپ کنید بدون اینکه وقفه ای در انجام کارتون بوجود بیاد.

    1. با سلام و خسته نباشید.

      همان طور که در متن عرض کردید بله لهجه های مختلفی داریم و کار بسیار سخت تر از زبان فارسی و انگلیسی هست پیشنهادی که میتونم داشته باشم این هست که برای اینکه تایپ رو با دقت بالا انجام بدید تایپیست هایی که تسلط کامل و دقیقی رو به این زبان دارند استخدام نمایید که دقت و ظرافت کار در انجام کار در قبال مشتری و در خواست دهنده تایپ عربی بالا رود رضایت کاملی داشته باشند .
      اما خود بنده تسلطی به زبان عربی ندارم .

      امیدوارم مورد استفاده قرار بگیرد.

  13. تایپ متن عربی به توانایی بالاتری نسبت به تایپ زبان فارسی یا انگلیسی نیاز داره چون باید اعراب ها هم رعایت بشه. طبیعتا زمان بیشتری هم برای آماده سازی متن باید گذاشت.

    1. با سلام ، بنده در تایپ به زبان انگلیسی و فارسی مهارت دارم ولی تایپ به زبان عربی را زیاد انجام ندادم. ولی تا حدی که اطلاع دارم چون در این زبان اعراب گذاری اهمیت ویژه ای دارد ورعایت نکردن این مسئله باعث تغییر معنای کلمه میشود و مخاطب را دچار اشتباه میکند بنابر این نیاز مند دقت بالایی است
      که این امر با کمی تمرین وکسب تجربه میسر شدنی است.

  14. با سلام و خسته نباشید.

    همان طور که در متن عرض کردید بله لهجه های مختلفی داریم و کار بسیار سخت تر از زبان فارسی و انگلیسی هست پیشنهادی که میتونم داشته باشم این هست که برای اینکه تایپ رو با دقت بالا انجام بدید تایپیست هایی که تسلط کامل و دقیقی رو به این زبان دارند استخدام نمایید که دقت و ظرافت کار در انجام کار در قبال مشتری و در خواست دهنده تایپ عربی بالا رود رضایت کاملی داشته باشند .
    اما خود بنده تسلطی به زبان عربی ندارم .

    امیدوارم مورد استفاده قرار بگیرد .

  15. تایپ عربی خیلی انجام نداده ام
    تخصص من تایپ انگلیسی و فارسی است ـ(ده انگشتی)

  16. یاسر کرباسی متخصص تایپ زبان عربی از کرمان
    آشنایی تقریبی با عربی مدیترانه ای، فهم کلام محاوره ای عربی امکان تایپ متن و جزوه عربی با رعایت قواعد زبان عربی و اعراب گذاری، تایپ متون قرآنی و فقه و حقوق، تایپ احادیث و روایات و مکاتبات اداری بین ایران و کشورهای عربی زبان. اینجانب تسلط کامل بر نوشتار زبان عربی دارم و درخواست ه

  17. من آمادگی انجام تایپ را دارم و سفارش قبول میکنم

    1. اصولا در تایپ باید سریع و با دقت بود ارائه بهترین خدمات با کامپیوتر امروزه در ایران خیلی کمیاب هست که من با توجه به سابقه ای که در این زمینه دارم میتونم در این زمینه شمارا یاری کنم ممنون از سایتتون که این بستر رو برای ما جوانها فراهم کرد من در خدمتتون هستم

  18. عربی زبان تایپ دشوارتری نسبت به فارسی انگلیسی دارد

  19. تایپ زبان عربی از جهت اعراب گذاری مشکل هست والا مشکل چندانی ندارد.

  20. تایپ عربی نیاز به مهارت دارد . و کار ساده ای نیست اما اگر تایپیست ماهری باشید اعراب گذاری راحت است.

  21. تایپ برای هر زبانی باید با دقت، بدون غلط و با رعایت نکات دستور زبان مربوطه باشد

  22. سلام درباره تایپ زبان عربی نظری ندارم

  23. سلام در مورد تایپ به زبان عربی نظر و پیشنهادی ندارم

  24. تایپ صوتی نیاز به تمرکز و درگیری بسیار هست اما اگر وقت داشته باشید میتونید گوش بدید تو برگه بنویسید بعد تایپ کنید

  25. من تمام پایان نامه و گزارشات علمی را خودم تایپ کردم و سرعت تایپم بالاست و حتی پایان نامه دانشجویان دیگر را

    1. با سلام بنده اطلاعی از زبان عربی ندارم ولی نظر دوستان بنظرم مفید می آمد

  26. با سلام تایم عربی قبلا انجام داده ام و از پسش برمیام منتها تایپ های فارسی و انگلیسی برام لذت بخش تر هست

  27. با سلام تایپ عربی قبلا انجام داده ام و از پسش برمیام منتها تایپ های فارسی و انگلیسی برام لذت بخش تر هست

  28. با سلام
    با توجه به اعراب ها در تایپ عربی می توان گفت تایپ عربی به زمان بیشتری نیاز دارد

  29. تایپ عربی با توجه به نیاز رعایت اعراب نیازمند زمان بیشتری است

  30. تایپ به زبان عربی پروژه‌ای است که حداقل ۲ الی ۳ برابر تایپ فارسی و انگلیسی زمانبر است. دلیل آن هم پیچیدگی کلمات ک تعداد حروف بسیار زیاد است.

  31. با سلام و وقت بخیر
    با توجه به اینکه در زبان عربی گذاشتن علامت ها بسیار مهم و تاثیر گذار است ، تایپ عربی زمان بر می باشد و هم چنین باید از دقت بالایی برای انجام ان برخوردار بود .

  32. با سلام بنده حدود 3 سال بصورت حرفه ای تایپ سریع بصورت فایل، نوشتار، فایل صوتی، پی دی اف و … انجام داده و تسلط کافی بر اکسل و پاور پوینت و ورد دارم و در خدمت شما هستم. بصورت دور کاری از ساعت 07.00 الی 24.00 توانایی انجام خدمات تایپ را دارم .با تشکر

  33. سلام
    زبان عربی یکی از زبانهایی هست که بیشتر کشور های خاورمیانه و افریقا به ان صحبت میکنند و در کل زبان پر مخاطبی است.
    یکی از دردسر هایی که تایپ زبان عربی دارد اعراب گذاری ان است، که تایپ ان را دشوار کرده .
    و همچنین باید در تایپ ان نهایت دقت رو بکار برد .
    من چون به تایپ به چشم یک هابی نگاه میکنم و از نظرم خیلی کاره دوست داشتنی و جالبیه و خیلی دوست دارم همکاری کنم با شما.

  34. تایپ عربی بسیار زمان بر و حساس بوده و توانایی خاصی میخواهد

  35. زبان عربی بیشتر مخصوص آیات قرآنی و احادیث و روایات عربی است. و از این رو برای تایپ نیاز به اعراب گذاری دارد. فرق الفبای زبان عربی با زبان فارسی در چهار حرف پ چ ژ گ است. البته در زبان عربی حرف ة وجود دارد که در متون زبان فارسی نمی توان تایپ کرد. به همین دلیل برای تایپ زبان عربی حتما باید با فونت مخصوص عربی تایپ شود.

  36. باسلام،من تایپ فایل صوتی انجام دادم،تایپ دست نویس مسلط هستم،و همچنین مطالب را میتوانم خلاصه سازی و بعد از آن تایپ کنم.هم با گوشی هم با سیستم کامپیوتر تایپ را میتوانم انجام بدهم.در زمینه تایپ متن انگلیسی هم تجربه نداشتم ولی فکر میکنم شاید بتوانم انجام بدهم بستگی به محتوا و اندازه متن دارد.دیگر اینکه سرعت تایپ بالایی دارم هم در سیستم هم با گوشی موبایل.فردی دقیق و منظم هستم و کار را میخواهم که سریع و بادقت به نتیجه برسانم.

  37. با سلام ، بنده در تایپ به زبان انگلیسی و فارسی مهارت دارم ولی تایپ به زبان عربی را زیاد انجام ندادم. ولی تا حدی که اطلاع دارم چون در این زبان اعراب گذاری اهمیت ویژه ای دارد ورعایت نکردن این مسئله باعث تغییر معنای کلمه میشود و مخاطب را دچار اشتباه میکند بنابر این نیاز مند دقت بالایی است
    که این امر با کمی تمرین وکسب تجربه میسر شدنی است.

  38. کاملا در زمینه تایپ به زبان انگلیسی و فارسی آمادگی دارم.

  39. سلام وقت بخیر پیشنهاد من تایپ آنلاین هستش و کاملا مسلط به تایپ ده انگشتی هستم.

  40. تا بحال تجربه ی تایپ متون عربی رو نداشتم

    1. با سلام و وقت بخیر من رشته تحصیلی ام چون نرم افزار کامپیوتره خیلی خیلی تسلط کامل به تایپ فارسی و انگلیسی و عربی و تایپ فرمول ریاضی و … و پاورپوینت و فتوشاپ و .‌‌.. هستم و سابقه کاری در انواع کارها و همچنین سابقه کاری در تایپ سریع و ده انگشتی را دارم.

  41. با سلام و عرض خسته نباشید با توجه به این که تحصیلات رشته مهندسی دارم و سرعت تایپ بالایی دارم امیدوارم شرایط همکاری با مجموعه بزرگ شما را داشته باشم سپاس

  42. تایپ متون عربی کار نکردم ولی فارسی و انگلیسی بله

  43. با سلام
    به خاطر تحقیقاتی که برای دانشگاه به زبان عربی انجام می‌دادم و کار تایپش با خودم بود، تو این زمینه تجربه دارم.
    تایپ به زبان عربی شبیه فارسی ولی با دقت و تمرکز بیشتره، و با کمی تمرین میشه تو این زمینه مسلط شد.

  44. تایپ متون عربی به علت اعراب گذاری نیاز به دقت بسیار دارد؛ اما به نظرم هر کسی میتواند با تکرار و تمرین مسلط شود.

  45. تایپ عربی‌نسبت‌به‌فارسی‌سخت‌هست‌باید‌اعراب‌گذاری‌
    درست‌تایپ‌شود.

  46. تایپ عربی‌نسبت‌به‌فارسی‌سخت‌است،من‌در‌تایپ‌عربی‌
    مشکلی‌ندارم.

  47. برای تایپ متون عربی لازم است با کلیدهای ترکیبی مخصوص اعراب گذاری آشنا باشیم. این کلیدها عبارتند از:
    Shift+ A (فتحه)
    Shift+ S (ضمه)
    Shift+ D (کسره)
    Shift+ Q (تنوین فتحه)
    Shift+ W (تنوین ضمه)
    Shift+ E (تنوین کسره)
    Shift+ F (تشدید)
    Shift+ B (أ)
    Shift+ N (إ)
    Shift+ M (ء)
    Shift+Z (ه)
    Shift+V (ؤ)
    *توجه داشته باشید که حرف (ه) در تعداد محدودی از فونت ها (مانند Arabic Style, Tahoma,Times New Roman, Arial, …) فعال است

  48. با سلام و عرض خسته نباشید اگرچه به تایپ با زبان عربی آشنایی چندانی ندارم ولی با توجه به این که تحصیلات رشته مهندسی دارم و سرعت تایپ بالایی دارم امیدوارم شرایط همکاری با مجموعه بزرگ شما را داشته باشم سپاس

  49. تا حالا تایپ عربی انجام ندادم لذا دیدگاهی ندارم

  50. تا حالا تایپ عربی انجام ندادم پیشنهادی ندارم

    1. در تایپ زبان عربی باید دقت بیشتری به خرج داد. جزوات متعددی در اینترنت برای یادگیری تایپ عربی آپلود شده است.

  51. تایپ عربی انجام ندادم و برای همین سرعت تایپ ممکنه اوایل کار پایین باشه که با تمرین مشکل حل میشه

  52. واقعا تایپ عربی یک نوع تایپ سخت است و من در این زمینه تایپ نکرده ام .

  53. تایپ وتحلیل های آماری وطراحی سایت واپلیکیشن ، اکسس واکسل ، فتوشاپ ،

  54. در زمینه تایپ عربی تجربه ای نداشتم.

  55. تا بحال متن عربی تایپ نکردم ولی مشکلی با به چالش کشیده شدن ندارم

  56. سلام
    من قبلا آیات و روایت را تایپ کردم ونسبت به زبان فارسی واقعا سخت و دقت زیادی نیاز داره
    مخصوصا در تایپ علائم

  57. به نظرم تایپ متن عربی به جهت اعراب کلماتی که دارد و نیز کلمات غریبی که در آن ها مشاهده می شود؛ ممکن است روند کاری یک تایپیست را کُندتر کرده و دقت نظر وی را نیز مورد سنجش قرار می دهد تا وی بتواند به عنوان یک تایپیست متن عربی، تمامی متون عربی را به درستی و بدون هیچ گونه مشکلی برای مشتریان مختلف انجام داده و در ظرف بازه زمانی مشخص شده آن ها را به مشتریان خویش ارائه سازد.

  58. 10 سال سابقه مدیریت کافینت داشتم خودم لیسانس کامپیوتر هستم فعلا می خوام به صورت دور کاری کار کنم چون میسر نیست بیرون سر کار بروم

  59. سلام عربی تایپ کردن خب مطمئنا از تایپ فارسی سخت تر هست ولی کسی که آشنایی با این زبان داشته باشه و آشنایی خیلی عالی به کیبورد . خیلی راحت میتواند از پس پروژه خود بربیاید.

  60. عربی هم مثل سایر زبان ها، قواعد خاص خود را دارد و کسی که آشنایی کامل با این زبان را داشته باشد، از پس تایپ آن برمی آید ولی به شخصه من این ریسک رو متحمل نمی‌شوم.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.