در این مبحث به نقش تایپ فارسی در محیط کار خواهیم پرداخت. با توجه به اینکه کشور ایران در مسیر پیشرفت قرار گرفته است و به همین دلیل بخش خدمات پیشرفت چشم‌گیری را در کشور ایران به دنبال داشته است. بخش خدمات نیز مطمئنا نیازمند نیروی کار است، یکی از بخش‌های خدمات که امروزه می‌توانیم مشاهده کنیم، نیروهای اجرایی هست که با کمک سیستم (رایانه) اقدام به طبقه‌بندی اطلاعات و… افراد می‌کند. شاید با خودتان بپرسید نقش “تایپ فارسی” در این موارد چیست؟

جواب واضح است! امروزه طبقه‌بندی اطلاعات، ایجاد محتوا جهت ارائه خدمات و… نیازمند افراد مسلط به تایپ کردن است، این بخش از خدمات را بیشتر منشی‌ها پوشش می‌دهند. یک منشی در ابتدا باید بتواند در تایپ کردن جهت نوشتن نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و… مسلط باشد و چون خدمات نیازمند ارائه سرعت زیاد هستند، افرادی که در این زمینه تخصص و سرعت لازم را داشته باشند، بهتر جذب بازار کار می‌شوند.

از طرفی باتوجه به بالا رفتن آمار سواد در کشور، یکی از فاکتورهای آَشنایی با نرم افزارها است. ابتدایی‌ترین نرم افزاری که یک فرد باید با آن آشنایی داشته باشد، نرم افزار ورد است. برای مسلط بودن به این نرم افزار شما باید بتوانید خوب تایپ کنید و باتوجه به اینکه اکثر پروژه‌ها، گزارش‌ها و مقالات داری پایه‌ی زبان فارسی هستند شما می‌بایست به تایپ فارسی مسلط باشید.

با افزایش تکنولوژی، میزان استفاده از کاغذ و خودکار هم کاهش یافت! امروزه برای نوشتن درخواست هم باید از تایپ کردن کمک بگیرید! بنابراین هنگامی که شما به این بخش از تخصص دست یابید می‌توانید بسیاری از کارهای اداری خود را، همانند تایپ کردن، انجام دهید.

یک فرد مسلط به تایپ فارسی چه کسی است؟

در اینجا باید یادآوری کنیم که تسلط کامل به تایپ فارسی را تنها افرادی که در این زمینه علاقمند هستند می‌توانند فرابگیرند و باید توجه داشت که بسیاری از افراد توانایی تایپ کردن را دارند که به عنوان تایپ معمولی یا تایپ نیمه حرفه‌ای شناخته می‌شوند. اما در تایپ فارسی مسلط؛ فرد باید بتواند با ده انگشت خود، بدون اینکه به صفحه‌ی کیبورد خیره شود متن خود را تایپ کند که این امر باعث افزایش سرعت نوشتن (حتی بیشتر از نوشتن با خودکار و کاغذ) خواهد شد. وقتی فرد بتواند با ده انگشت خود مطلب ایجادکند قادر خواهد بود با تسلط بر صفحه‌ی نمایش، غلط‌های خود را کاهش دهد و منجر به کیفیت مطلب و افزایش دقت پروژه شود.

صبر کنید! هنوز تمام نشده است؛ در این تایپ (تایپ فارسی مسلط) فرد قادر خواهد بود علاوه بر تایپ کردن، با شناخت کافی از محیط نرم افزار منجر به بهود کیفیت فایل نهایی شود، چند مورد که در تایپ فارسی اهمیت زیادی دارند را در پایان این مطلب آشنا می شویم:

  1. شما باید صفحه بندی مناسبی از مطلب خود ایجاد کنید؛ به این معنا که حروف در تایپ فارسی از راست به چپ است.
  2. باید طراحی صفحه ی خود را مشخص کنید! باید بدانید که مطلب تولید شده برای چه نوع صفحه‌بندی است، مثلا A4
  3. بوکمارک را فراموش نکنید! برای تولید یک فایل حرفه‌ای و در نهایت خروجی PDF لازم است که مطالب را با توجه به نوع موضوع طبقه‌بندی کنید.
  4. جدول‌بندی‌ها را باتوجه به ساختار مطالب، طراحی کنید.
  5. در تایپ فارسی باید دقت کنید که توضیحات تصاویر باید شماره‌گذاری شوند و در زیر تصاویر آورده شوند و همچنین توضیحات جداول همراه با شماره جدول، بالای جدول آورده می شود.

 

 

جهت سفارش پاورپوینت کلیک کنید.

جهت انجام پروژه های پکت تریسر اینجا کلیک کنید.

همچنین شما می توانید خدمات سفارش انجام پروژه های پکت تریسر و خدمات سفارش پروژه برنامه نویسی و خدمات انجام پایان نامه و خدمات سفارش پاورپوینت و خدمات سفارش تایپ و خدمات فروش پسته و خدمات تایپ آنلاین و خدمات سفارش ترجمه و خدمات انجام پروژه برنامه نویسی و خدمات انجام SPSS و خدمات برنامه نویسی اندروید و خدمات سفارش انجام پاورپوینت را از ما درخواست نمایید.