چگونه بدون بهم ریختی مطالب در تایپ فارسی، کلمات لاتین را استفاده کنیم؟

برای اینکه کلمات لاتین را در بین کلمات فارسی آورده شود و ساختار مطالب از بین نرود، کافی است قبل از رسیدن به کلمه‌ی لاتین، یک اسپیس (فاصله) بزنید و زبان سیستم را لاتین کنید و کلمه مورد نظر خود را تایپ کنید و دوباره زبان را فارسی کنید و دوباره ایجاد یک فاصله کنید و ادامه‌ی متن خود را تایپ کنید.

چگونه کادر ایجاد کنم و متن فارسی تایپ کنم؟

در برخی موارد، فایل شما نیازمند طراحی خاصی است که با ایجاد جدول برطرف نمیشه؛ برای اینکار باید از منوی Insert به بخش Text Box بروید و گزینه‌ی Draw Text Box را انتخاب کنید و کادر مورد نظر خود را در هر جای صفحه که تمایل دارید ایجاد کنید. سپس شما قادر خواهید بود که در کادر مورد نظر تایپ کنید. جهت اینکه کادر فاقد پس زمینه یا دورچین باشد، می‌توانید در بخش فورمت تکس باکسی که ایجاد کرده‌اید، رنگ‌ها‌ی مورد نظر را انتخاب کنید یا روی رنگ سفید بگذارید.

برای انجام پروژه‌هایی فارسی که نیازمند چارت (نمودار) هستند، چگونه نمودارهای فارسی تولید کنم؟

پس از تولید‌شدن نمودار، برای اعمال تغییرات می‌توانید در فایل اکسل باز شدن تنظیمات نمودار، نوع فونت و زبان مورد نظر را اعمال کنید و همچنین در صورتی توضیحات بیشتری در نمودار لازم است ولی تنظیمات نمودار فاقد موارد دلخواه شما است، می‌توانید به سوال قبلی مراجعه کنید و مشکل خود را حل کنید.

چگونه در تایپ فارسی، تغییراتی که در شکل‌ها، نمودارها و جداول داده‌ام را به صورت یک بخش جدانشدنی درآورم؟

برای مثال اگر شما در سوال قبلی تغییراتی از طریق کادردهی دادید و برای اینکه ممکن است مطالب شما کم و زیاد شود منجر به جابجایی نمودار در مکانی که قبلا انتخاب کردید شود و تغییراتی (مثلا ایجاد کادر) که دادید با نمودار جابجا نشوند، لازم است با گرفتن دکمه‌ی Ctrl و انتخاب کادرهای ایجاد شده و نمودار، راست کلیک کنید و گزینه‌ی gourp را انتخاب کنید تا همه‌ی تغییرات بر نمودار شما اعمال شود و دیگر قابلیت جابجایی به صورت فردی را نداشته باشد.

اهمیت فونت در تایپ فارسی به چه صورت است؟

وجود فونت‌ها، میزان کیفیت کار شما را بالا خواهد برد. به صورت پیش‌فرص تمام نرم‌افزارها از فونت Arial پشتیبانی می‌کنند ولی فونت‌های پرکاربرد ایرانی که می‌توانیم به آنها اشاره کنیم را در زیر می‌آوریم. این فونت‌ها در طراحی و تولید مقالات، پایان نامه‌ها، مجلات، روزنامه‌ها و کتاب‌ها بیشترین کاربرد دارند.

B nazanin

B zar

B titr

میزان فاصله بین خطوط در تایپ فارسی چقدر است؟

فاصله خطوط به صورت اتوماتیک 1 سانتی‌متر می‌باشد ولی چنانچه پروژه‌ی تعریف شده برای شما عددی متفاوت را مشخص کرده است برای اعمال تغییرات کافی است از طریق بخش Home به بخش Paragrapg  بروید و از طریق گزینه‌ی Line and Paragraph Spacing میزان فاصله‌دهی را مشخص کنید یا از طریقLine Spacing Options عدد مورد نظر خود را وارد کنید.

تیم تایپ آنلاین آوا در این مبحث تلاش کرد تا چند آموزش ابتدایی و یک آموزش حرفه‌ای را در تایپ فارسی به شما آموزش دهد تا تسلط خود بر نرم افزار ورد در زمینه‌ی تایپ را بالاتر ببرید.

جهت سفارش پاورپوینت کلیک کنید.

جهت انجام پروژه های پکت تریسر اینجا کلیک کنید.

همچنین شما می توانید خدمات سفارش انجام پروژه های پکت تریسر و خدمات سفارش پروژه برنامه نویسی و خدمات انجام پایان نامه و خدمات سفارش پاورپوینت و خدمات سفارش تایپ و خدمات فروش پسته و خدمات تایپ آنلاین و خدمات سفارش ترجمه و خدمات انجام پروژه برنامه نویسی و خدمات انجام SPSS و خدمات برنامه نویسی اندروید و خدمات سفارش انجام پاورپوینت را از ما درخواست نمایید.