تعریف تایپ زبان فرانسه

زبان فرانسوی از زبان های خانواده رومی است که در فرانسه و آفریقای شمالی به عنوان زبان اول کاربرد دارد. فرانسوی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد است. در حدود ۱۹۰ میلیون نفر، فرانسوی را به عنوان زبان دوم صحبت می کنند و ۲۰۰ میلیون نفر دیگر هم آن را به عنوان زبان دوم اکتسابی استفاده می کنند. اجتماعات گویش کننده به فرانسوی در ۵۷ کشور و قلمرو حضور دارند.

تایپ زبان فرانسه به دقت بسیار زیاد و آشنایی با این زبان نیاز دارد. به‌ نسبت تایپ‌های زبان فارسی و لاتین فکر می‌کنم به زمان بیشتری برای تایپ نیاز دارد. (به‌دلیل این‌که به‌ ندرت پیش آمده به‌ غیر از این دو زبان سفارشی در قالب زبان فرانسه داشته باشیم) آشنایی با این زبان در تایپ بسیار به تایپیست کمک خواهد کرد.

انجام سفارشات تایپ متون زبان فرانسه توسط تایپیست فرانسوی

تفاوت زبان فرانسه با انگلیسی

با توجه به اینکه زبان فرانسه از شیرین ترین زبان های زنده در جهان هست، میتوان این چنین برداشت کرد که در صورت تسلط به این کلام، تایپ این زبان هم لذت بخش باشد. قابل ذکر است که با در نظر داشتن اشتراکات زبان فرانسه با زبان انگلیسی، می توان با سرعت بیشتری این زبان مهم جهانی را در پلتفرم های مختلف تایپ کرد.

زبان فرانسه از نظر نوشتاری با زبان انگلیسی دارای تفاوت است. برای یادگیری زبان فرانسه باید وارد کلاس های آموزش زبان فرانسه شویم و این زبان را یاد بگیریم.

زبان فرانسه نیازمند کیبورد فرانسوی بوده، و شخص تایپیست باید آشنایی کامل با این زبان را داشته باشد. تایپ زبان فرانسه چندان سخت نخواهد بود اگر شما با نگارش حروف و تلفظات انها آشنایی کامل را داشته باشید.

تایپ زبان فرانسه تقریبا مقداری خاص هست، به این جهت که در زبان فرانسه اکسان هایی بر روی حروف داریم. علاوه بر آن در زبان فرانسه گاهی حروف الفبا باهم ترکیب شده و حروف به هم چسبیده ای را به وجود می آورند. برای اینکه بخواهیم کلمات فرانسه را به درستی تایپ کنیم بسته به اینکه بخواهیم از گوشی یا کامپیوتر استفاده کنیم روش های مختلفی وجود دارد.

تایپ اکسان‌ها در زبان فرانسه اولین چالشی است که هر شخص با آن مواجه می‌شود. علاوه بر اَکسان‌ها، در زبان فرانسه گاهی حروف الفبا با هم ترکیب شده و حروفی به هم چسبیده به نام ligature به وجود می‌آورند.

طریقه نوشتن زبان فرانسه

تایپ زبان فرانسه نسبت به زبان انگلیسی به دلیل جابجا بودن حروف برروی کیبورد نسبتاً سخت است اما برای سهولت تایپ زبان فرانسه باید به این صورت عمل کردکه ابتدا حروف مشترک میان دو زبان انگلیسی و فرانسه را تایپ کرده و برای سایر حروف فرانسه به طور مثال حرف A باید دکمه ALT نگهداریم و سپس عدد 0192 را وارد کرده تا تبدیل به حرف A شود.

در زبان فرانسه، تلفظ از قواعد خاصی تبعیت می‌کند. علاوه بر اَکسان‌ها، در زبان فرانسه وقتی مواقع حروف الفبا با هم ترکیب شده و حروفی به هم چسبیده به نام ligature به وجود می‌آورند. در زبان فرانسه، تلفظ کلمات اسلوب خاص خود را دارد. یعنی حروف صدادار و ترکیبی از آن‌ها طبق قواعد خاصی تلفظ‌های زبان فرانسه را سازمان می‌دهند.

در تایپ زبان فرانسه نیازمند آن است که alt را در کیبرد گرفته و سپس اعداد مربوطه را بوسیله کیبرد ، کلیدهای جانبی را وارد نماییم. اکثر کاربران تایپیست تصور می کنند که برای تایپ زبان فرانسه باید از کیبرد با کلیدهای فرانسوی استفاده نمود. اما لازم نیست یک صفحه کلید فرانسه یا هر نرم افزاری برای تایپ لهجه های فرانسه بخرید.

در زبان فرانسه برخی از کلمات، نوشته شده ولی خوانده نمی شوند یعنی؛ نحوه تایپ نوشتاری با خواندن آن یکی نیست. بنابراین باید هنگام تایپ از روی فایل صوتی، دقت بسیاری در جهت عدم وجود غلط املایی داشت. این نشان می دهد در زبان فرانسه تایپ از روی نوشتار راحت تر از تایپ از روی فایل صوتی می باشد.

اهمیت تلفظ در زبان فرانسه

در زبان فرانسوی ، تلفظ اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد که یاد گیرندگان این حوزه برای خبره شدن در تایپ این زبان ،‌می‌بایست تلفظ زبان فرانسوی را به خوبی درک کنند . یکی از راه هایی که به یادگیری تایپ زبان فرانسوی کمک شایانی می‌کند؛ یادگیری علامت های زبان فرانسوی می‌باشد که به آنها «اکسان» می‌گویند. بعد از یادگیری تلفظ و علامت های زبان فرانسوی ، تایپ فرانسوی است که بسته به نوع دستگاه فرد تایپیست متفاوت است.

تایپ زبان فرانسوی یکی از کشورهای اروپایی است که دارای زبانی متفاوت، چه در گفتار و چه در نوشتار، از سایر کشورهای قاره ی اروپا می باشد. برای تایپ کلمات فرانسوی کافیست زبان رایانه خود را به زبان فرانسوی تغییر دهید.اما در صورتی که تمایل دارید بدون تغییر دادن زبان رایانه خود،کلمات فرانسوی را تایپ کنید می توانید از روش کد نویسی استفاده نمایید. به این ترتیب که دکمه ALT را به حالت فشرده نگه داشته و اعداد مرتبط را وارد کنید.

تایپ زبان فرانسه با تایپ در زبان ترکی استانبولی متفاوت است