تایپ نمونه سوالات امتحانی دروس مختلف داستان خود را دارد. از تایپ فرمولهای شیمیایی گرفته تا تایپ فرمولهای ریاضی و فیزیک در نمونه سوالات وجود دارد که تخصص و مهارت کاملی در مت تایپ نیاز دارد. بسیاری از مدارس، معلمان، اساتید دانشگاه و موسسات آموزشی کنکور و … جهت تایپ سوالات امتحانی خود با یکی از سایتهای تایپ همکاری می کنند.

در تایپ برگه های امتحانی، زیبا نویسی یک اصل مهم است که باید رعایت شود. به عنوان مثال یک کتاب آموزشی کنکور، علاوه بر محتوی کافی، بایستی زیبا نوشته شود تا مورد قبول دانش آموزان باشد.

برگه سؤالات امتحانی باید به صورت یک جدول منظم شامل سه ستون باشد که ستون اول شماره سؤالات، ستون دوم محتوای سؤال و ستون پایانی بارم را نمایش دهد. در سؤالات امتحانی به زبان فارسی ابتدای هر پرسش باید یک فرورفتگی داشته باشد. پایین صفحات شماره گذاری شود، فونتش معمولا b nazanin 14 or 16 باشد، بعضی از دانشگاه ها از b zar یا b lutos هم استفاده می کنند.

تایپ سوالات امتحانی و فرمول در سایت تایپ آوا

در فرمول نویسی حتما باید اندیس گذاری‌ها به دقت رعایت شود. همچنین قبل و بعد از فرمول یک خط فاصله وجود داشته‌باشد و هر فرمول شماره منحصر به فرد خود را داشته‌باشد.

تایپ سوالات امتحانی برای مقاطع مختلف از جمله مسائل مهم برای معلمان بوده و از حساسیت بالایی برخوردار می باشد با توجه به آن که معلمان ممکن است در تایپ سوالات امتحانی و فرمول نویسی از سرعت و مهارت بالایی برخوردار نباشند و از طرفی نمی‌توانند مسئولیت تایپ سوالات را به هرکسی بسپارند و با یستی به یک سایت تایپ مطمئن همکاری نمایند و یا می بایست آموزش هایی درخور در این خصوص دریافت نمایند و در راستای تقویت این مهارت مهم گام بردارند.

برای نوشتن فرمول هم فرمول باید وسط چین باشد، یک خط از بالا و پایینش فاصله داشته باشد، پایین فرمول شماره اختصاصی بگیرد، از نظر سایز کمی از فونت نگارش بزرگتر یا بولد باشد، در تایپ فارسی اعداد فرمول باید فارسی باشد، در تایپ ورد بهتره از mathtype استفاده شود.