معمولا بسیاری از اسناد علمی، مقالات و کتابها در قالب pdf ذخیره می شوند. این کار حداقل دو دلیل دارد.

دلیل اول: فایل pdf به تنهایی قابل باز شدن می باشد و پیش نیازهایی مانند همراه داشتن فونت و تنظیمات خاص را ندارد. بنابراین portable یا قابل حمل می باشد.

دلیل دوم: فایل pdf به سادگی قابل ویرایش و دستکاری نمی باشد. بنابراین احتمال کپی و انجام تغییرات و سوء استفاده علمی از آن کمتر می باشد.

مواردی پیش می آید که ما ناگزیر از انجام تغییرات گسترده در فایل pdf می باشیم. در این موارد بهتر است فایل pdf را به ورد تبدیل نماییم.

تایپ متون در زمینه های مختلف بسته به نیاز افراد و ایجاب شرایط در قالب های مختلفی انجام و ارائه می‌شود از این رو چندین نرم افزار و بستر برای تایپ در دنیا وجود دارد و بستر پی دی اف یکی از این نرم افزار های خوب و پرکاربرد است که به علت راحتی و سهولت و امکاناتی همچون قابلیت جستجو و سرچ راحتی در تبدیل به قالب های دیگر حجم کم کیفیت بالا سادگی در ارسال و امکان خوانش و باز کردن فایل در اکثر رایانه ها بدون نیاز به انجام کار خاصی و برای تایپ یک فایلودر قالب پی دی اف میتوان متن خودر ا در هر جایی مانند وورد و تکس نوشت و آنرا تبدیل کرد . ۱ و می‌توان در برنامه های ساخت پی دی اف آن متون را کپی کرد ۲ و همچنین از نرم افزار های ساخت کمک گرفت

اگر با تبدیل فایل pdf به ورد آشنایی ندارید؛ یا قصد تایپ فایل pdf را دارید، با سایت تایپ ما تماس بگیرید.

تبدیل فایل pdf به ورد - تایپ pdf در word

تایپ فایل PDF به این معنی است که ابتدا فایل را با برنامه ی مخصوص مانند PDF Reader باز می کنیم تا بتوانیم محتوای فایل را مشاهده کنیم. سپس وارد برنامه ی Microsoft Word می شویم و با انتخاب فونت و سایز موردنظر شروع به نوشتن یا تایپ محتوای موردنظر می کنیم.

pdf نوعی فرمت فایل می باشد و مربوط به اسنادی بوده که شامل متن و تصویر می باشند و قابل حمل است. قابل حمل بودن به این معناست که برای باز کردن فایل بر روی دستگاه دیگر، نیازمند به همراه داشتن فونت و سایر تنظیمات و وابستگی ها نمی باشیم.

به عبارت دیگر پی دی اف به فایل هایی می گویند که می توانند شامل : عکس ، متن ، ویدیو ، لینک ، فرم ها و حتی گرافیک سه بعدی باشند که برای باز کردن در وسایل مختلف برای مطالعه متون یا پرینت گرفتن آنها کاربرد دارند. در سیستم عامل Mac و اندروید با استفاده از Adobe Acrobat Reader DC و در موبایل های آیفون و آی پد از ابزار Markup و در مایکروسافت از Microsoft Word استفاده می شود.

بنابراین pdf فایل هایی هستند که در گوشی و سیستم قابل باز شدن هست ، قابل ویرایش نیست و نوع فونت ، کلمات ، ساختار صفحه ها و ظاهر به هم نمی ریزد معمولا فایل های ورد را بعد از اطمینان از درست و کامل بودن تبدیل به پی دی اف کرده و بعد ارسال می کنند تا در سیستم فرد دریافت کننده به هم نریزد ، در این نوع فایل می توان از عکس ، لینک ، فرم و… استفاده کرد .پس از تایپ در WORD در قسمتی که باید فرمت سیو شدن را انتخاب کنیم می توانیم گزینه پی دی اف را زده و فایل را به صورت پی دی اف ذخیره کنیم .

تبدیل فایل ورد به pdf بسیار ساده می باشد. زمانی که متنی بر روی سیستم تایپ می شود و ما سعی می کنیم آن را در سیستمی که فونت مورد نظر را را ندارد ببریم که فایل ما باز شود از یک قالب بندی با نام pdf استفاده می کنیم . این فایل از نرم افزار Acrobat Reader قابل استفاده است . ما می توانیم هر فایلی را که قابل چاپ باشد مانند عکس ،متن و .. را به pdf تبدیل کنیم. ما باید در قسمت پرینتر نرم افزار pdf ساز را انتخاب کنیم .

اما تبدیل pdf به فایل تایپی ورد، عملی ساده نیست و در بعضی مواقع کل فایل بایستی توسط تایپیست، مجددا تایپ شود.

تایپ فایل pdf یعنی اینکه فایل تایپ شده به صورت pdf باشد و ما از روی نوشته های آن تایپ کنیم با توجه به اینکه اگر در فایل تایپ جدول، فرمول، شکل و هرچیز دیگری که در آن هست در فایل ورد خود تایپ کنیم.پس اگر غلط املایی یا نگارشی هم وجود دارد آن را تصحیح کرده و در فایل ورد تایپ کنیم. یه فایل متنی که جهت جلوگیری از به هم ریختگی فونت یا صفحه آرایی در سیستم دیگر با فرمت عکس ذخیره شود فایل پی دی اف گفته می شود. برای این کار در زمان ‌ذخیره کردن فایل در ورژن های جدید آفیس این قابلیت وجود دارد که اکستنشن فایل را به پی دی اف تبدیل میکنیم. و یا از نرم افزارهای پی دی اف ساز استفاده می نماییم.

فایل PDF فایل‌هایی هستند که برای باز کردن در وسایل مختلف به منظور مطالعه‌ی متن یا پرینت کردن آن به کار می‌روند.یکی از فرمت‌های داکیومنت است که ویژگی پرتابل بودن دارد و در کامپیوتر یا گوشی مقصد، فونت و ظاهر متن و ساختار صفحه‌ها به هم نمی‌ریزد.ساختن فایل PDF در نرم‌افزارهای مختلف مثل مرورگرها، مجموعه نرم‌افزارهای آفیس و نرم‌افزارهای ویرایش عکس و متن و غیره، معمولاً امکان‌پذیر و بسیار ساده است اما توجه کنید که قبل از ساخت پی‌دی‌اف، باید نرم‌افزاری که می‌تواند PDF ایجاد کند، نصب کنید. به عنوان مثال در ویندوز و مک‌او‌اس به صورت پیش‌فرض می‌توانید از Print استفاده کنید و فایل را به جای پرینت کردن، به صورت PDF ذخیره کنید.

فایل پی دی اف، فایلی هست که یک نمایش کلی به اسناد دسترسی پیدا میکنیم و پسوند فایلpdf، باpdf. ذخیره می شود. فایل های pdf با برنامه آکروبات ریدر اجرا می شوند. در فایل پی دی اف، اسناد بدون به هم ریختگی نمایش داده می‌شوند.

فایل pdfفایل هایی با پسوندpdf.میباشند که برای باز کردن هر نوع سندی اعم از متنی، تصویری، فرمول‌دار،جداول در همه نوع دستگاهی اعم از سیستم خانگی ، لپ‌تاپ ویا گوشی اندروید قابل استفاده است و فرمت بندی اسناد روی فایل‌هایpdf به هم نمی‌خورد. برای اجرای فایل‌هایpdf از برنامه آکروبات ریدر می‌توان استفاده کرد . که شمایل کلی سند ورو و فرمت دهی اسناد قابل مشاهده هست و همینطور امکان ویرایش در آن را دارا هست.

وقتی که در فایل ورد، متن مورد نظرمون که تایپ کردیم، میتونیم اون رو به قالب pdf در بیاریم، که فایل pdf، میتونه قابل جستجو باشه یا غیر قابل جستجو، به منظور مطالعه متن یا پرینت کردن به کار می رود. که فونت اون مطب به هم نریزه. که وقتی در کامپیوتر یا گوشی اون، فایل رو میریزیم به هم نریزه.

چون فایل های pdf قابل ویرایش نمی باشند برای ویرایش،این فایل ها باید به فایل وورد تبدیل شوند، چون نرم افزار تبدیل فایل pdf به وورد بدون بهم ریختن فایل وجود ندارد پس این فایل ها باید مجدد تایپ شوند تا بتوان آنها را ویرایش کرد. با توجه به وجود ابهام در سوال مطروحه، حالت های زیر را میتوان تصور کرد: 1: ایجاد یک فایل PDF : در این حالت به راحتی و با استفاده از نرم افزار Microsoft Office یک فایل متنی ( word) ایجاد کرده و پس از ذخیره ی فایل با فرمت docx. میتوان به صورت آنلاین آن را تبدیل به فایل PDF نمود. 2: به منظور اضافه کردن یک نوشته یا نوت در فایل PDF موجود، از زبانه ی کاربری گزینه ی Sign و سپس Fill & Sign را انتخاب کرده و پس از آن باکس IAB را انتخاب کرده و متن مورد نظر خود را تایپ میکنیم. سپس گزینه ی Next را انتخاب کرده . در صورت تمایل برای درج ایمیل از گزینه ی request signatures استفاده میکنیم.

پی دی اف به فایل هایی میگویند که می توانند شامل : عکس ، متن ، ویدیو ، لینک ، فرم ها و حتی گرافیک سه بعدی باشند که برای باز کردن در وسایل مختلف برای مطالعه متون یا پیرینت گرفتن آنها کاربرد دارند. در سیستم عامل Mac و اندروید با استفاده از Adobe Acrobat Reader DC و در موبایل های آیفون و آی پد از ابزار Markup و در مایکروسافت از Microsoft Word استفاده می شود.

تایپ فایل PDF به این معنی است که ابتدا فایل را با برنامه ی مخصوص مانند PDF Reader باز می کنیم تا بتوانیم محتوای فایل را مشاهده کنیم. سپس وارد برنامه ی Microsoft Word می شویم و با انتخاب فونت و سایز موردنظر شروع به نوشتن یا تایپ محتوای موردنظر می کنیم.

زمانی که متنی بر روی سیستم تایپ می شود و ما سعی می کنیم آن را در سیستمی که فونت مورد نظر را را ندارد ببریم که فایل ما باز شود از یک قلب بندی با نام pdf استفاده می کنیم . این فایل از نرم افزار Acrobat Reader قابل استفاده است . ما می توانیم هر فایلی را که قابل چاپ باشد مانند عکس ،متن و .. را به pdf تبدیل کنیم. ما باید در قسمت پیرینتر نرم افزار pdf ساز را انتخاب کنیم .

فایل هایی هستند که در گوشی و سیستم قابل باز شدن هست ، قابل ویرایش نیست و نوع فونت ، کلمات ، ساختار صفحه ها و ظاهر به هم نمی ریزد معمولا فایل های وورد را بعد از اطمینان از درست و کامل بودن تبدیل به پی دی اف کرده و بعد ارسال می کنند تا در سیستم فرد دریافت کننده به هم نریزد ، در این نوع فایل می توان از عکس ، لینک ، فرم و… استفاده کرد .پس از تایپ در وورد در قسمتی که باید فرمت سیو شدن را انتخاب کنیم می توانیم گزینه پی دی اف را زده و فایل را به صورت پی دی اف ذخیره کنیم .