پذیرش سفارش تایپ متون زبان ترکی استانبولی و انجام توسط تایپیست ترک زبان

همسایگان ایران که در غرب و شمال غرب کشورمان زندگی می کنند به زبان ترکی صحبت می کنند. مهمترین این کشورها، کشور ترکیه می باشد که مردم آن به زبان ترکی استانبولی صحبت می کنند. ما در سایت تایپ آوا، آماده ارائه خدمات تایپ ترکی استانبولی به ترک زبانان عزیز می باشیم. جهت سفارش تایپ ترکی استانبولی اینجا کلیک نمایید.

در مورد زبان ترکی استانبولی

زبان ترکی استانبولی یکی از شاخه‌های زبان ترکی است که در کشور ترکیه رایج است و بسیاری از ترک‌ تباران اروپا نیز با این زبان صحبت می‌کنند و ترک‌های آذربایجان ایران نیز آن را متوجه می‌شوند و کلماتش قرابت زیادی با ترکی آذری ایران دارد. البته ترک‌های سایر مناطق ایران هم ترکی استانبولی را می‌فهمند.

پذیرش سفارش تایپ متون زبان ترکی استانبولی و انجام توسط تایپیست ترک زبان

96 پاسخ

  1. لطفا پیشنهاد یا دیدگاه خود در مورد تایپ متون ترکی استانبولی را در اینجا بنویسید.

    1. زبان ترکی استانبولی همانند زبان ما آمیخته ای از زبان های عربی و انگلیسی است و کسی که به زبان های آذری،عربی و انگلیسی مسلط باشد یا حداقل با سطح متوسطی از این زبان ها آشنایی داشته باشد می تواند به خوبی از پس ترجمه این زبان بربیاید.
      زبان ترکی استانبولی زبان بسیار مثبتی هست و اصطلاحات به خوبی حق مطلب را ادا می کنند،برای مثال به جای “خسته نباشید” اصطلاحی که استفاده میکنند این مفهوم را می رساند که کارها بسیار اسان پیش برود و همینطور که ما می دانیم خستگی صفتی منفی است و آسان پیش رفتن احساس آرامش خاطر در مخاطب ایجاد میکند ,و همچنین زبان ترکی استانبولی از لحاظ گرامری شباهت زیادی به زبان انگلیسی دارد.
      یادگیری زبان ترکی استانبولی بسیار سرگرم کننده و در عین حال بسیار ضروری است.سالانه بسیاری از هموطنان ما به دلیل نزدیکی با این کشور در تعطیلات عید نوروزی و تابستانی خودبرای خرید و تفریح به این کشور سفر میکنند.
      من خودم به عنوان یک ترک زبان بسیار خوشحال میشم که در این زمینه با این سایت همکاری لازم رو داشته باشم،هم کمکی به کارفرما میشه و هم تجربه ای برای شخص بنده تا این زبان همیشه در یادم باشه.

      1. با سلام و وقت بخیر و تبریک سال نو خدمت شما بزرگوار
        زبان ترکی استانبولی مانند هر زبان دیگری از اهمیت ویژه ای برای تمام جهان برخوردار است و در اکثر کشورهای جهان به این زبان صحبت میکنند زیرا نشانه فرهنگ و سنت و آداب و رسوم مردمان آن مرز و بوم می باشد و حفظ و پایداری هر زبانی برای هر قومیتی از تعصبات ویژه آن قوم محسوب میشود. هر قوم یا ملیتی دارای احترام و ارزش است و زبان ترکی استانبولی نیز همانند سایر زبان های کشورهای مختلف برای مردمان آن کشور حائز توجه خاص می باشد و زبان مادری آن کشور است که همانند دیگر زبان ها برای تمام دنیا گرامی است.
        یادگیری این زبان برای هر فردی منجر به رشد و پیشرفت در زمینه های تجارت های استانبول و سایر کشورهای مشابه می شود.

      2. بله درسته زبان ترکی استانبولی دقیقا کسی که آذری زبان یا ترک باشه بهتر هم یاد میگیره هم میفهمه من هم علاقمند به همکاری هستم

    2. سلام و عرض ادب
      امروزه بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلف مانند تحصیل و یا مهاجرت قصد یادگیری زبان ترکی استانبولی را دارند، در ابتدا باید گفت که زبان ترکی استانبولی مانند زبان های فنلاندی و مجارستانی از خانواده زبان اورال آلتایی است! زبان ترکی به 3 دسته ترکی قدیمی، ترکی میانه و ترکی جدید تقسیم می شود که فرآیند یادگیری زبان ترکی استانبولی نیاز به علاقه و پشتکار بسیاری دارد.

      1. ترکی استانبولی هم مانند زبان انگلیسی نیازمند تسلط میباشد ولی من آشنایی نسبی با این زبان دارم و از این جهت برای من سخت است.

    3. باسلام
      زبان ترکی استانبولی از رایج‌ترین شاخه‌های زبان ترکی بوده و زبان رسمی کشور ترکیه می‌باشد. امروزه به دلیل افزایش مهاجرت و تحصیل ایرانیان فارسی زبان در ترکیه، وجود بستری مناسب به منظور تایپ و ترجمه متون این زبان بسیار کارآمد است. الفبای ترکی استانبولی، از بیست و نه حرف از حروف لاتین تشکیل شده‌است؛ که با تغییرات جزئی به صورت الفبای ترک درآمده‌ است همچنین از آن جایی که ترکیه کشوری مسلمان است، در گذشته دین باعث ورود زبان عربی به ترکیه شد اما در مقایسه با زبان فارسی، تأثیر زبان عربی محدود است. بسیاری از واژه‌هایی که در نوشتن شعر و نثر ترکی به کار برده می‌شوند، از فارسی گرفته شده‌اند. که این خود نشان از شباهت زیاد این زبان به فارسی و انگلیسی است. به دلیل شباهت به زبان فارسی و زبان ترکی هم‌وطنان کشورمان، وجود بستری با افراد مجرب و آشنا به زبان ترکی بسیار کارآمد خواهد بود.

    4. سلام ، سال نو مبارک ، زبان ترکی بسیار زبانی شیرین هستش به قول پدربزرگم فارسی شکر است ترکی هنر است ،

      1. با سلام و احترام
        ترکی استانبولی جزء یکی از محبوب ترین و مرسوم ترین زبانها میان تنوع زبان ترکی است. امروزه مردم بسیاری به دلایل مختلفی مثل مهاجرت و تحصیل و… بستری را فراهم کرده اند تا مشاغل مختلفی شکل بگیرد
        شباهت های زیاد میان فرهنگ و زبان کشور ترکیه و ایران موجب شده تا برخی کلمات فارسی به واژگان ترکی اضافه شود و همین امر موجب ایجاد کارهایی از جمله و ترجمه متون این زبان شده است و این تبادل فرهنگی و ادبیاتی میان دو کشور موجب نزدیک تر شدن و ایجاد مشاغلی از این قبیل است

    5. سلام وقت بخیر سال نو مبارک
      زبان ترکی یکی از زبان های شاخه جنوب غربی یا گروه اغوز خانواده زبان های ترکی است که هشتاد و هشت میلیون نفر در سراسر جهان به عنوان زبان نخست یا دوم با ان سخن میگویند این زبان رایج ترین زبان از شاخه زبان های ترکی می باشد جغرافیای آن ترکیه و قبرس شمالی و بخش هایی از عراق یونان بلغارستان مقدونیه شمالی کوزوو البانی و دیگر بخش های شرقی اروپا را در بر میگیرد

    6. سلام و عرض ادب
      زبان ترکی یکی از زبان های شیرین دنیا محسوب میشود و  از خانواده زبان اورال آلتایی است و امروزه با توجه یه افزایش ارتباط فارسی زبان ها به کشور های ترک زبان از جمله مهاجرت های کاری و تحصیلی که انجام میشود تعداد زیادی از افراد ممکن است نیاز مند تایپ و یا ترجمه این زبان باشند؛ که میتوان در این زمینه با این افراد همکاری به عمل آورد.

    7. با عرض سلام و وقت بخیر
      از آنجایی که کشور ترکیه کشور همسایه و در مجاورت شمال غربی ایران قرار دارد بسیاری از ایرانیان به قصد مهاجرت یا تفریح به این کشور سفر میکنند بنابراین دانستن زبان آن کشور بسیار در برقرار کردن ارتباط میتواند ثمر بخش باشد همچنین بخش اعضمی از کشور ما را عزیزان ترک زبان تشکیل داده اند که این مورد نیز حاکی از اهمیت یادگیری زبان ترکی برای ما ایرانیان است
      باید گفت افرادی که به زبان آذری صحبت میکنند راه هموارتری برای یادگیری زبان ترکی استانبولی در پیش دارند اما با توجه به شباهت گرامری زبان ترکی استانبولی به زبان انگلیسی،این زبان میتواند مسیر آسان تری به ما برای فراگیری این زبان شیرین بدهد.

    8. به نظر چالش خوبی برای تایپیست ها به همره داره واقعا زبان شیرینی است و من خیلی دوستش دارم و خیلی صحبت میکنم

      1. سلام
        زبان ترکی از شیرین ترین و دلنشین ترین زبان های دنیا به علت داشتن قدرت جذب در لحن و آهنگ کلام است همچنین بخاطر توریستی بودن این کشور و اینکه از کشورهای در همسایگی ایران می باشد، سالیانه بسیاری از ایرانیان به این کشور سفر و مهاجرت دارند. اضافه بر این موارد این کشور محل اجرای بسیاری از دوره های آموزشی در رشته های مختلف مانند هنر آرایش و پیرایش است بنابراین یادگیری این زبان بسیار رایج و پر طرفدار است.

    9. درود و وقت بخیر
      یکی از شاخه های زبان ترکی ، زبان ترکی استانبولی است
      این زبان ، زبان ملی کشور ترکیه ، کشوری در شمال غرب ایران است و بسیاری از ترک تباران اروپا به این زبان صحبت می‌کنند
      بدلیل شباهت بسیاری از واژگان ترکی استانبولی و ترکی آذری ،ترکی استانبولی زبانی قابل فهم برای ترک های آذربایجان و سایر ترک های ایران است

    10. ترکی استانبولی هم مانند دیگر زبانها همچون فارسی و انگلیسی از زبان های مهم به دلیل نزدیکی به ایران به خصوص در چند سال اخیر است. در ابتدا خواندن متن به طور کلی و دقت بر علائم نگارشی و خواندن خط به خط و تایپ متن.

    11. سلام
      قبل از روی کاغذ آوردنه هر چیزی باید آن را بفهمید.
      زبان ترکیه استانبولی یک زبان واحد نیست و از چند زبان دیگر تاثیراتی گرفته اما شیوایی خود را همچنان حفظ کرده.این زبان در نوشتار مانند اینگلیسیه لاتین از حروف یکسانی استفاده میکند اما چند نشانه ی تفکیک کننده نیز دارد.پیشنهاد من برای درک بهتر این زبان مخصوصا در بخش گرامر آن،مطالعه ی متون نه چندان تخصصی در ضمینه هایی که با آنها آشنایی دارید میباشد.برای درک بهتر آوا های این زبان میتوانید از آثار هنری مانند موسیقی و فیلم که با این زبان تولید شده اند و دسترسی به معنای آن ها ممکن است،استفاده کنید.

    12. با سلام و وقت بخیر
      اکثرا زبان ترکی استانبولی را تعریف کردند و توضیح دادند اما پیشنهادی برای تایپ بهتر و آسان تر نداده آمد. شکی نیست در شیرینی زبان و آواهای ترکی و سوز غمناک مراثی ترکی . بنظر آنچه که مهم است آشنایی زیاد و نزدیک با زبان ترکی استانبولی است تا بتوان تایپ متون و صوت های مربوطه را بنحو احسن انجام داد‌. هرچند هیچ چیز سد راه علاقه مندان به یادگیری این زبان نخواهد شد . با سپاس

    13. با سلام و عرض خسته نباشید.
      زبان ترکی یکی از زبان های زنده ی دنیاست که به دلیل نزدیکی جغرافیایی و همچنین فرهنگی با کشور ایران اشتراکات زیادی با زبان فارسی، چه در لغت و چه در آواشناسی دارد. حروف الفبای این زبان لاتین است اما ویژگی منحصر به فرد این زبان در این است که همانگونه که نوشته میشود خوانده و همانگونه که خوانده میشود نوشته میشود، البته به جز حرف Ğ که تلفظ نشده و صرفا مصوت پیش از خودش را کشیده تر میسازد. از این رو در صحبت کردن، زبان ترکی بسیار برای فارسی زبانان ساده است. همچنین از لحاظ خوانش هم اگر بتوان ظرایف آواشناسی برخی از حروف آنرا مثل ( Ş İ Ü Ğ I Ö Ç ) درک کرد تقریبا پیچیدگی خاصی ندارد. از لحاظ قواعد ساختاری زبان ترکی استانبولی بشدت به زبان آلمانی شبیه است، به همین دلیل کسانی که به این زبان مسلط هستند در فراگیری زبان آلمانی نیز کار خیلی سختی نخواهند داشت. امروزه به دلیل روابط تجاری گسترده ترکیه و ایران و همچنین سیل عظیم مهاجرت ایرانیان به ترکیه زبان ترکی استانبولی به شدت در معرض توجه است و داوطلبان زیادی برای فراگیری و آموزش دارد. به همین دلیل دانستن این زبان و تسلط بر آن خود یک مهارت بسیار سودآور به حساب می آید.

    14. با سلام و خسته نباشید
      بنده چون ترک زبان نیستم نظر خاصی ندارم و تایپ متن ترکی استانبولی نیاز به تخصص دارد.

    15. با سلام
      امروزه نقش یادگیری زبان های مختلف در ارتباطات بین المللی بر کسی پوشیده نیست. ترکی استانبولی از زبان هایی ست که تقاضای زیادی برای یادگیری پیدا کرده. می‌توان در دوره های آموزش ترکی استانبولی تایپ متون را نیز به آنان محول کرد. تا علاوه بر یادگیری این زبان، سرعت تایپ بالاتری داشته باشند و همچنین متن مورد نظر به چاپ برسد. اینگونه با یک تیر دو نشان زدیم. این کار همچنین به آشنایی با ادبیات کشور همسایه می انجامد و می تواند نقش مناسبی در ارتباطات دو کشور برقرار کند.

    16. با سلام وقت بخیر.
      الفبای زبان ترکی استانبولی از سال 1928(میلادی) توسط آتاترک از عربی استانبولی به لاتین تغییر کرد، ولی هنوز کلمات عربی در گویش محلی ترکیه استفاده میشود.
      ترکی استانبولی زبان رسمی کشورهای ترکیه و قبرس شمالی است و در مناطقی از کشور های سوریه، یونان، و بلغارستان استفاده میشود.

    17. با سلام و عرض ادب؛
      همانطور که در مطلب فوق اشاره شد، زبان ترکی استانبولی تنها یک شاخه از ٣۵ شاخه‌ی زبان ترکی در جهان است. فردی که در زمینه‌ی تایپ در قالب زبان مذکور اقدام می‌کند، بایستی سررشته‌ای حداقلی از آن داشته باشد. به عبارت دقیق‌تر، تسلط به الفبا، دستور و ساختار زبان و درصد قابل قبولی از دایره لغات برای شخص تایپیست ضروری است. شایان ذکر است که در کشور ما یادگیری زبان ترکی استانبولی برای یک فرد مسلط به ترکی آذری به مراتب آسان‌تر و سریع‌تر از فارس زبانان ناآشنا به ترکی اتفاق می‌افتد. از آنجا که تعداد قابل توجهی از هم‌وطنان ما به واسطه‌ی تحصیل یا روابط تجاری و اقتصادی یا گردشگری، با کشور همسایه، ترکیه، در ارتباط هستند، اختصاص بخشی از خدمات تایپ به این زبان، شایسته توجه است.

    18. با سلام
      امروزه یادگیری زبان ترکی استانبولی دغدغه بسیاری از ایرانی هایی که به دنبال تحصیل، سرمایه گذاری و زندگی در کشور ترکیه هستند می باشد.
      زبان های ترکی که جمعیت گویش وران آن ها بیش از 170 میلیون نفر است، از خانواده زبان های ((اورال آلتایی)) محسوب می شوند. زبان های اوغوز، یکی از شاخه های مهم خانواده های زبان های ترکی است که بیشتر متکلمان ترک زبان نیز از این دسته هستند. زبان ترکی آذربایجانی، ترکی استانبولی و ترکمنی از خانواده زبان های اوغوز محسوب می شوند. ترکی آذربایجانی با ترکی استانبولی متفاوت، اما بسیار نزدیک به آن است، یعنی دقیقا مانند تفاوت و شباهت گویش های مختلف زبان فارسی در مناطق مختلف ایران هستند.
      در حال حاضر در ایران مانند زبان فارسی، از خط و الفبای عربی برای نگارش زبان ترکی آذربایجانی استفاده می شود و در کشورهایی مانند ترکیه و جمهوری آذربایجان استفاده از خط و الفبای لاتین رایج است.

    19. با درود.
      زبان ترکی یکی از زبان های مطرح در آسیای صغیر هست و حاصل فرآیند های جغرافیایی، فرهنگی، زبان شناختی، و تاریخی بوده که خود برآمده از تحولات و دگرگونی های مردمی و جامعه محور می باشد.
      بنده در تایپ ترکی تاکنون علاقه ای یا تجربه ای یا آمادگی به همکاری نداشته ام، اما با توجه به آنچه خوانده ام، زبان مردمان ایرانی آذربایجان یعنی تبریز و اردبیل و مناطق نظیر آنها در حدود 400 سال است که از زبان آذری که خود زبانی اصیل و باستانی ایرانی بوده و از شاخه های زبان پارسی به شمار می رفته است، به ترکی، که زبانی بیگانه و وارداتی می باشد و آمده از مناطق مغولستان و نواحی در همسایگی چین بوده، تغییر پیدا کرده است، فلذا می توان برآیند و نتیجه ی این دگرگونی را به طور عمیق بررسی کرد که نتیجه ی آن، یک واقعیت تاریخی خواهد بود و آن هم اینکه زبان مادری هم میهنان آذری ما ایرانی و زبان آذری بوده است . افزون بر اینها، همه ی مردمان آذربایجان در ایران زمین ایرانی بوده و صرفا، زبان و گویش آنان ترکی بوده است و خطاب کردن آنان به عنوان ترک یا ترکان یا ترکهای ایران یا ملت آذربایجان، امری کودکانه و بی خردانه بوده و متاسفانه برخواسته از جهل و نادانی کسانی بوده است که تفاوت میان (ترک زبان) و (ترک) را نمی دانسته، به خطا رفته اند و ملیت و زبان را با یکدیگر اشتباه گرفته اند.
      سپاس از شما

    20. با درود.
      زبان ترکی حاصل فرآیند های جغرافیایی، فرهنگی، زبان شناختی، و تاریخی بوده که خود برآمده از تحولات و دگرگونی های مردمی و جامعه محور می باشد.
      بنده در تایپ ترکی تاکنون علاقه ای یا تجربه ای یا آمادگی به همکاری نداشته ام، اما با توجه به آنچه خوانده ام، زبان مردمان ایرانی آذربایجان یعنی تبریز و اردبیل و مناطق نظیر آنها در حدود 400 سال است که از زبان آذری که خود زبانی اصیل و باستانی ایرانی بوده و از شاخه های زبان پارسی به شمار می رفته است، به ترکی، که زبانی بیگانه و وارداتی می باشد و آمده از مناطق مغولستان و نواحی در همسایگی چین بوده، تغییر پیدا کرده است، فلذا می توان برآیند و نتیجه ی این دگرگونی را به طور عمیق بررسی کرد که نتیجه ی آن، یک واقعیت تاریخی خواهد بود و آن هم اینکه زبان مادری هم میهنان آذری ما ایرانی و زبان آذری بوده است . افزون بر اینها، همه ی مردمان آذربایجان در ایران زمین ایرانی بوده و صرفا، زبان و گویش آنان ترکی بوده است و خطاب کردن آنان به عنوان ترک یا ترکان یا ترکهای ایران یا ملت آذربایجان، امری کودکانه و بی خردانه بوده و متاسفانه برخواسته از جهل و نادانی کسانی بوده است که تفاوت میان (ترک زبان) و (ترک) را نمی دانسته، به خطا رفته اند و ملیت و زبان را با یکدیگر اشتباه گرفته اند.
      سپاس از شما

    21. با عرض سلام و ادب و احترام
      با توجه به شرایط زندگی امروزه،نحوه ارتباط انسان ها با یکدیگر به خصوص کشور ها با همسایگان خود بسیار ساده و آسان شده است،و برای هر نوع ارتباط برقرار کردن وجود یک ابزاری لازم و ضروری است آن هم زبان مشترک است.زبان شیرین ترکی زبان نیمی از مردم کشور ما و زبان رسمی کشور همسایه ما ترکیه است.زبان ترکی استانبولی پر از کلمات مشترک با زبان های فارسی و عربی و انگلیسی هستش و در عین مشترک بودن معنا های متفاوتی رو در بر میگرد،به خصوص آوای دلنشین آن که ریتم و آهنگی خاصی رو برخوردار است که تلفظ حرف صدا دار و بی صدا دنیای جدیدی رو در کلمات ایجاد میکنن و معنای کلمات جا به جا میشود.،زبان ترکی در عین سادگی و شیرینی نکات بسیار پیچیده ایی دارد،در زبان ترکی وقتی ضمیری وارد جمله میشود تا انتهای جمله باید رعایت شود اما در هیچ زبانی به این صورت نیست و این نکته باعث تقویت ذهن میشود.و در اصل نوعی ورزش ذهنی زبان است.با احترام به تمام ملیت ها و زبان های جهان.

    22. زبان ترکی استانبولی با توجه به اینکه در همسایگی کشور ترکیه هستیم و بسیاری از ایرانیان چه برای سفر چه کارهای تجاری و بازرگانی با این کشور در ارتباط هستند زبان بسیار پرکاربردی است بنابراین درخواست تایپ متون استانبولی نیز میتونه بسیار مورد تقاضا باشه

    23. استخدام تایپیست مسلط به زبان ترکی و دارای مدرک زبان ترکی از دانشگاه های معتبر

  2. همه زبان های رایج در جهان مانند زبان فارسی دارای زیبایی ها و شگفتی های زیادی هست.
    از نظر من زبان فارسی ، ترکی و انگلیسی جز ۳ زبان برتر هستند که هر کس باید اطلاعاتی هر چند ضعیف درباره ان ها داشته باشد.
    زبان ترکی ، مانند زبان فارسی دارای گویش ها و لهجه های زیادی است که هر کدام مربوط به یک قوم میباشد.
    در کشور ما نیز به دلیل داشتن اقوام ترک و مجاورت با کشورهای ترک زبان ، زبان ترکی طرفداران زیادی دارد.
    هر کس برای یادگیری از روش های مختلفی استفاده میکند اما یکی از بهترین راه های به خاطر سپردن مسائل نوشتن یا به طور واضح تر خلاصه نویسی میباشد. زیرا هم باعث تکرار متن و هم باعث تقویت حافظه تصویری میشود.
    با استفاده از تکرار همراه با تایپ متون ترکی ، میتوان زبان ترکی را یاد گرفت.

    1. زبان ترکی به نظرم خیلی زیباس و یادگیری آن هم راحته مخصوصا اگر فیلم های آنها را به زبان اصلی مشاهده کنید و یا آهنگ های آنها را گوش دهید در مدت زمان کمی میتوانید زبان آنها را یادبگیرید
      به نظرم زبان خیلی مفید و شیرینه و هم اینکه برای سفر به کشور ترکیه هم قطعا مفیده.
      خیلی خوبه اگه یادگرفته بشه

  3. با سلام و خسته نباشید و تبریک سال نو و آغاز قرن جدید خدمت شما همکاران عزیز مجموعه اوا تایپ :زبان ترکی استانبولی به دلیل شباهتش با زبان مردمان ترک زبان ایران میتواند در پروژه های تایپی ما استفاده شود. حالا از لحاظ نگارش و کاربرد میتواند دارای تفاوت‌هایی باشد ولی در کل افراد متخصص ابن زبان میتوانند از این زبان ترکی استانبولی در پروژه های تایپی خود استفاده کنند .

  4. با سلام و عرض ادب
    ضمن اینکه تایپ آوا در انواع زمینه های زبان تایپ را انجام می دهد باعث چالش بین تایپیست ها و به روز شدنش در تمامی زمینه ها می شود. با تشکر از شما

  5. سلام وقت به خیر

    در مجموع نظر خاصی راجع بهش ندارم. این هم یه کاریه دیگه ولی با توجه به مجاورت با ترکیه و مراودات تجاری و فرهنگی که طبیعتا بین دو کشور به وجود میاد، فکر کنم ایده خوبی باشه. فقط مسئله ای که هست چون کار تایپ، خیلی به تخصص آنچنانی نیاز نداره، سرعت و دقت و البته قیمت در انجام سفارشات نقش اول رو داره. هر کی سریعتر، ارزانتر و بدون نیاز به ویرایش مجدد تحویل بده برنده است، حالا سفارش به هر زبانی که میخواد باشه.
    همین که به مشتری به عنوان کیف پول نگاه نکنیم قدم اول موفقیت یه کسب و کار رو برداشتیم.

  6. سلام
    بیش از 83 میلیون نفر در سراسر جهان به زبان ترکی به عنوان زبان مادری صحبت می کنند. این زبان نه تنها توسط بومیان ترکیه صحبت می شود، بلکه در قبرس شمالی، عراق، ایران، سوریه، گرجستان، یونان، بلغارستان، مقدونیه، کوزوو، آلبانی و سایر بخش های اروپای شرقی، بالکان و قفقاز نیز به طور گسترده صحبت می شود.  15 میلیون نفر دیگر در سراسر جهان ترکی را به عنوان زبان دوم صحبت می کنند.
    دانستن زبان ترکی و در مورد ترکیه برای تجارت بین المللی و امور سیاسی مفید است. از آنجایی که اقتصاد آن به سرعت به رشد خود ادامه می دهد و به یک قدرت واقعی جهانی تبدیل می شود، فرصت های تجاری هم در ترکیه افزایش می یابد. 
    زبان‌هایی مانند آذری، قزاقستانی، تاتاری، قرقیزی، اویغوری و ازبکی در گروه زبان‌های ترکی امروزی قرار دارند. این زبان ها ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. بنابراین، یادگیری زبان ترکی پایگاه خوبی برای یادگیری و درک سایر زبان های ترکی نیز برای شما فراهم می کند. بدون شک دانستن زبان ترکی، گزینه های شغلی و تحصیلی جالب و هیجان انگیزی را برای شما باز خواهد کرد. و اما در مورد تایپ زبان ترکی استانبولی، تایپیست باید با زبان استانبولی آشنایی و تخصص داشته باشد. حروف زبان ترکی استانبولی تا حدودی مشابه زبان انگلیسی است به جز چند حرف که مختص زبان استانبولی است.

  7. باسلام سال نو مبارک؛ زبان ترکی استانبولی از نظرگویش بسیار نزدیک به زبان اقوام ترکی منطقه آذربایجان کشورمان هست علی الخصوص تبریز و ارومیه و بعد اردبیل که گویشی نزدیک و بسیار شبیه به ترکی استانبولی داره حالا در تایپ این زبان باتوجه به اینکه زبان ملی ما فارسی هست وشکل حروف الفبایی که استفاده میکنیم با شکل الفبای این زبان متفاوت هست دراول شخصی که میخواهد پروژه ایی با زبان ترکی استانبولی تایپ کند باید به زبان ترکی مسلط باشد و بعد با حروف الفبای ان که بسیار شبیه به انگلیسی هست و فقط در برخی موارد صدا و طرز نوشتنش متفاوت است که به راحتی میشود اموزش دید.

    1. با سلام و تبریک سال نو خدمت عزیزان
      با توجه به اینکه بنده به تازگی شروع به کار تایپ کردم؛
      شاید نتونم نسبت به دوستان پیشنهادات خیلی درستی بدم، اما بنظر بنده دوستان آذری زبان و یا علاقمند (علاقه به محتوا ترکی_استامبولی اعم از فیلم و موسیقی) به این زبان که به لحاظ شنیداری و درک مفاهیم از توانایی بیشتری برخوردار هستند، میتونن به مراتب عملکرد بهتری نسبت به سایر دوستان نا آشنا به این زبان داشته باشند.

      1. سلام
        زبان ترکی زبان شیرین و‌ساده ایی و با تو جه به اینکه ما هرجایی بخواهیم بریم باید از کشور های همسایه ایی مثل ترکیه گذر کنیم کاربرد زیادی برا ما داره دوستانی که علاقه به تایپ تو این زمینه دارند بهتر حداقل اصول اولیه این زبان را یاد بگیرند و از تایپ این زبان لذت ببرند

  8. با سلام و تبریک سال نو
    انجام چنین پروژه هایی که زبان متفاوتی دارند نیز به یادگیری آن زبان کمک می کند و چالش خوبی است.

    1. زبان ترکی استانبولی بسیار زبان پراستفاده ایه
      و اين روزا به دلیل سفر و تجارت خیلی مورد استفاده قرار می گیره و برای قراردادهای تجاری خیلیا نیاز دارن.
      اگه یک نفر متخصص این تایپو انجام بده خیلی باکیفیت تر میشه.
      پیشنهاد من استفاده از افراد متخصص در این زمینه هست.

    2. سلام و عرض احترام
      از زیبایی های خلقت خداوند گوناگونی زبان و قومیت هاست. زبان ترکی هم مثل تمامی زبان های دنیا اهمیت خاص خود را دارد. بنده نظر مثبتی به این پیشنهاد دارم و از افراد متخصص در این زبان می‌توان کمک گرفت.

  9. با سلام و احترام سال نو را به شما تبریک عرض می کنم.
    زبان هر ملت در واقع هویت آن ملت می باشد و حفظ آن با تمام خصوصیات، گویش ها و لهجه ها در واقع حفظ تمام سنت ها و ارزش های دیرین آن ملت می باشد. از نظر زبان شناسان زبان ترکی زبانی شیرین، به غایت دلنشین اصیل و قانونمند است که ریشه ای هزاران ساله دارد. یکی از شاخه های این زبان ترکی استانبولی می باشد.
    انجام پروژه ی تایپ زبان ترکی استانبولی نیاز به تسلط بر این زبان وخصوصیات آن دارد تا بتواند حق مطلب را به طور کامل ادا کند. همچنین برای افراد علاقه مند به این حوزه زبانی فرصتی می باشد تا بتوانند این زبان را آموزش دیده و در این حیطه کار کنند.

  10. زبان ترکی در واقع آن چیزی که قبلا آموخته اید نیست این بدان معنی است که در واقع زمان بیشتری باید برای یادگیری آن بگذارید. زیرا شما واژگان بیشتر و ویژگی های زبان ترکی استانبولی را باید یاد بگیرید که از دیگر زبان ها با زبان شما مشترک است. همچنین به ساختارهای دستوری جدید عادت می کنید.در زبان ترکی کلمات بسیار زیادی وجود دارد که از زبان های دیگر وارد زبان ترکی شدند. ۵۰۰۰ کلمه مستند شده از زبان فرانسه است و به عنوان مثال ۶۵۰۰ کلمه از زبان عربی و ۱۴۰۰ کلمه از فارسی آمده اند. حدود ۶۰۰ کلمه از آن ها به زبان ایتالیایی , ۴۰۰ کلمه از یونانی و ۱۵۰ کلمه از لاتین آمده است.
    در بسیاری از این کلمات معادل ترکی وجود دارد که برای استفاده استاندارد مورد علاقه قرار گرفته است.

  11. مطلب خوبی بود اما اگر علامت های نگارشی استفاده بشن بهتر هست برای تایپ.
    و جدا از اون در رابطه با متن، ترکی علاوه بر شبیه بودنش به زبان فارسی، زبان جالبی هم هست و کشور ترکیه هم شباهت های فرهنگی زیادی به ایران داره که باعث مهاجرت خیلی ایرانی ها با ترکیه شده. خوشحال میشم به عنوان تایپیست باهاتون همکاری کنم

  12. زبان ترکی استانبولی یکی از زیرمجموعه های زبان ترکی است که بیشتر در منطقه جنوب شرقی اروپا و ترکیه استفاده می شود. این زبا ، زبان رسمی امپراطوری عثمانی بوده و به دلیل گسترش امپراطوری عثمانی در گذشته، هم‌اکنون در بخش‌هایی از عراق، سوریه، آلبانی به عنوان زبان بخشی از اقلیت‌های آن مناطق استفاده می‌شود.
    با روی کار آمدن آتاتورک در قرن بیستم میلادی، تغییرات عمده‌ای در این زبان به‌وجود آمد؛ از جمله تغییر الفبای این زبان از عربی به لاتین.

  13. با سلام. به نظر من تایپ زبان ترکی استانبولی مثل زبان انگلیسی نیاز به تخصص و مهارت دارد. مثل همیشه تایپیست های محترم آوا می توانند جوابگوی مشتریان عزیز باشند.

  14. سلام و عرض ادب
    خیلی برام جالب بود، اینکه چند نوع زبان ترکی داریم. این موضوع رو نمی دونستم. خوشحالم در سایتی عضو شدم که ترک زبانان کشورم هم عضو هستن و نیاز ترک زبانان را براورده می کنند.

  15. باعرض سلام خدمت دوستان عزیز
    به علت گستردگی زبان ترکی در کل جهان و لهجه وگویش مختلف این زبان می توان گفت یکی از پر کاربرد ترین زبان های جهان می باشد

  16. سلام و عرض ادب و تبریک به مناسبت آغاز سال نو
    واقعیتش من با توجه به اینکه تحصیلاتم در رشته ی علوم اجتماعی است ؛ چه به لحاظ مطالعاتی و چه به لحاظ کار تایپ، تمرکزم بیشتر در این زمینه بوده است. درباره زبان ترکی استانبولی هم چون نه مطالعه ای داشتم و نه برخوردی، بنابراین اطلاعات یا نظری که ارزش گفتن داشته باشد ، ندارم..

  17. با سلام و احترام و تبریک سال جدید
    با توجه به گستردگی زبان ها، پشتیبانی و پوشش دادن همه زبان ها به نوبه خود اهمیت ویژه ای دارد. زبان ترکی استامبولی به دلیل مهاجرت ها و تعدد افرادی که با این زبان صحبت میکنند یکی از زبان های شناخته شده است. این امر که از این تایپ این زبان در این سایت پشتیبانی میشوند قابل ستایش است.

  18. سلام با توجه به وجود اینترنت ودسترسی به مطالب متنوع واینکه تمامی این مطالب به زبان ما نیست وناشر ان به هر زبانی که بخواهد می تواند آن را منتشر کند لزوم آشنایی با زبانهای مختلف کاملا محسوس است یکی از این زبانها ترکی است. زبان ترکی یکی از زبانهای نسبتا اشنا برای ما ایرانیها است چون هم در خود کشور اقوام ترک زبان داریم وهم در همسایگی بزرگترین کشور ترک زبان دنیا زندگی میکنیم. زبان ترکی دارای شاخه های متعددی است که ترکی استانبولی یکی از این شاخه هاست وبسیار دیده شده یک ترک زبان باشنیدن ترکی استانبولی بسیاری از کلمات ان را متوجه نمیشود چون درست است که ریشه یکی است ولی خود کلمات وادای ان کاملا متفاوت است. شخصا علاقمند هستم تا با این زبان بیشتر آشنا شوم واز پروژهای مثل پروژه مذکور استقبال می کنم.

  19. از آنجایی که مهاجرت به کشور های همسایه از جمله تریکه افزایش داشته و زبان ترکیه نزدیک به زبان ترکی در ایران است شخصا علاقه بسیاری برای یاد گیری این زبان شیرین هستم

  20. سلام و عرض ادب طاعات و عباداتتون مورد قبول درگاه حق

    به نظر زبان استانبولی زبان خوب و جالبیه و کارکردن روی این قضیه شیرینه ولی خب نساز به تخصص و مهارت خاص داره و باید اول شخص (تایپیست) مهارت کافی داشته باشه تا بتونه یک متن استانبولی رو تایپ کنه

  21. زبان هر ملتی در واقع هویت آن ملت است و حفظ آن زبان با تمام خصوصیات، گویشها و لهجه ها در واقع حفظ تمام سنتها وارزشهای دیرین آن ملت میباشد.از نظر زبانشناسان، زبان ترکی زبانیست شکرین، بغایت زیبا و دلنشین و اصیل و قانونمند کهریشه ای هزاران ساله دارد. تمام قواعد و گرامر این زبان موزون و مبتنی بر ملودی است. زبان ترکی که زبان عمومی ملتهای ترک زبان میباشد به لحاظ کثرت متکلمین آن در جهان پس از زبانهای چینی، هندی، انگلیسی و اسپانیایی در جایگاه پنجمقرار میگیرد. زبان ترکی آذربایجانی از نظر ساختاری جزو زبانهای التصاقی بشمار میآید و در این زبان ریشه یک فعل یا یکاسم را میتوان با اضافه کردن پسوندهای متعدد، تغییر زمانی، جمعی و صفتی داد. ترکیب پسوندها و حالات افعال در ترکی آذربایجانی به خلق کلماتی منجر میشود که بیان آنها در برخی زبانهای تصریفی با یک یا چند جمله مقدور است. در این مقاله سعی شده است به توصیف زبان ترکی، خانواده های زبان ترکی، لهجه های آن همچنین زبان ترکی آذربایجانی و لهجه هایشدر ایران و توصیف مختصری در مورد خط، اقسام کلمه، گویشوران و ویژگیهای زبانشناختی زبان ترکی آذربایجانی پرداخته شود. علاوه بر این گریز کوتاهی به لهجه تبریزی بعنوان لهجه کبار زبان ترکی آذربایجانی منطقه شمال غرب ایران زده شده است و سعی بر ارایه توصیفی در مورد ویژگیهای زبانی آن گردیده است.

  22. با سلام و تبریک ماه مبارک رمضان ،عبادت شما قبول حق باشد.توجه به زبان وگویش های مختلف نشانه ای از احترام به هر ملیت و اقشار هست دادن خدمات به افرادی که جزو همسایگان ما هستند و نزدیکی بسیاری با آنها داریم یکی از بهترین کار ها است .زبان ترکی شیرین بین مردم ایران بسیار رواج دارد امروزه دانشجویان ومردم زیادی به ترکیه سفر میکنند دادن خدمات به آنهایی که هنوز آشنایی کاملی با این زبان شیرین ندارند کمک بزرگی به آنها است

    1. ضمن عرض سلام و قبولی طاعات شما دوستان گرانقدر
      از آنجا ک بنده فارس زبان هستم و ب زبان ترکی گویشی نداشتم منتها دوستان و اطرافیان زیادی دارم ک ترک زبان هستن و این سعادت بزرگی نصیب ما شده ک بتوانیم از چنین قوم بزرگ ترک زبان در هر کجای جهان ک باشن قدردانی کنیم .لذا زبان ترکی زبانی شیرین هست و علاقه زیادی ب یادگیری این زبان دارم .

  23. سلام وقت بخیر.
    به نظر من زبان ترکی استانبولی واقعا زبان شیرینی هستش.
    بنده تا سطح A1 این زبان رو خوندم و به نظرم بهتر از زبان انگلیسی هست.
    کسانی که میخواهند برای ادامه تحصیل به کشور ترکیه بروند بهتر هستش که به زبان ترکی استانبولی آشنایی داشته باشند. تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های ترکیه امکان پذیر هست اما شهریه ی این دانشگاه ها از دانشگاه های به زبان ترکی استانبولی بیشتر هست. اکثر مردم کشور ترکیه به زبان انگلیسی تسلط ندارند و به همین دلیل بهتر است که اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید به زبان ترکی استانبولی مسلط باشید.

  24. زبان ترکی که زبان عمومی ملتهای ترک زبان میباشد به لحاظ کثرت متکلمین آن در جهان پس از زبانهای چینی، هندی، انگلیسی و اسپانیایی در جایگاه پنجمقرار میگیرد. زبان ترکی آذربایجانی از نظر ساختاری جزو زبانهای التصاقی بشمار میآید و در این زبان ریشه یک فعل یا یکاسم را میتوان با اضافه کردن پسوندهای متعدد، تغییر زمانی، جمعی و صفتی داد. ترکیب پسوندها و حالات افعال در ترکی آذربایجانی به خلق کلماتی منجر میشود که بیان آنها در برخی زبانهای تصریفی با یک یا چند جمله مقدور است

  25. از آنجایی که مهاجرت به کشور های همسایه از جمله تریکه افزایش داشته و زبان ترکیه نزدیک به زبان ترکی در ایران است شخصا علاقه بسیاری برای یاد گیری این زبان شیرین هستم

  26. سلام و وقت بخیر
    زبان ترکی استانبولی، زبانی رسا و شیرین است. قسمتی از زبان ترکی؛ کلمات عربی و فارسی را هم شامل میشه و اگرچه که کاربرد آن کلمات معنای متفاوتی در زبان ترکی ممکن هست داشته باشه؛ اما با این وجود، یادگیری زبان ترکی برای فارسی زبان ها و خصوصا ما ایرانی ها آسان تر از زبان های دیگر است. یکی از دلایل سادگی این زبان این است که؛ زبان ترکی زبان پسوندهاست که به فعل یا به اسم اضافه می شود.

  27. جمهوری ترکیه کشوری با جمعیتی معادل جمعیت کشورمان میباشد. پایتخت این کشور برخلاف تصور افراد زیادی که فکر می‌کنند شهر استانبول پایتخت ترکیه است، آنکاراست. زبان رسمی ترکیه، ترکی استانبولی است.البته عده کمی از مردم این کشور به زبان کردی حرف میزنند.لیر واحد پول کشور ترکیه میباشد. مذهب غالب در این کشور اسلام سنی سپس اسلام شیعه و در نهایت اقلیت کمی مسیحیان است.ترکیه کشوریست که در خاورمیانه و اروپا قرار گرفته است ، البته لازم به ذکر میباشد که هنوز به اتحادیه اروپا نپیوسته است. شهر استانبول یکی از شهرهای زیبای جهان که در ترکیه قرار گرفته است و شما با گذشتن از پل این شهر می توانید بین آسیا و اروپا سفر کنید.همچنی کشور ترکیه در آسیا و اروپا قرار دارد، فرهنگ این کشور تلفیق فرهنگ آسیایی و اروپایی است. با توجه به رشد قابل توجه ترکیه در دهه‌ی اخیر، ترکیه در رده کشورهای توسعه یافته جهان قرار گرفته و نظام آن جمهوری میباشد .

  28. نه تنها زبان ترکی استانبولی که تسلط بر هر زبانی ارزش افزوده های بسیاری را برای افراد از جهات شخصی و شغلی ایجاد خواهند کرد به طور مثال میتوان به مواردی اشاره کرد از جمله:
    -سفر کاری
    -ارتباط گیری با مشاغل دیگر (مشاغل مرتبط آن کشور)
    -ترجمه متون علمی و تخصصی
    -همکاری با سفارت مربوطه
    -کسب درآمد از طریق آموزش آن زبان
    و بسیاری از آورده های دیگری که یادگیری یک زبان جدید میتواند برای افراد داشته باشد.

  29. با سلام و تبریک عید
    با این که به شخصه زبان ترکی بلد نیستم
    ولی این زبان رو دوست دارم و انجام تایپ به زبان ترکی می‌تونه به یادگیری اون کمک کنه اصلا انسان یک چیزی رو بنویسه خیلی زودتر یاد میگیره تا این که بخونه

  30. با سلام و خسته نباشید

    زبان ترکی استانبولی از نظر بنده برخلاف زبان آذری برای یادگیری از سهولت کمتری برخوردار است. البته بنده با تجربه‌ایی که برای یادگیری این زبان داشتم چنین نظری دارم .
    برای یادگیری زبان ترکی استانبولی هم درست شبیه به زبان انگلیسی هرچقدر فیلم و یا آهنگ گوش بدید در یادگیری سریع این زبان موثر است. فقط از نظر لهجه ممکن برای کسی که زمینه‌ایی از ترکی داشته باشه برای هجای کلمات موثرتر باشد.

  31. زبان ترکی اصلا بلد نیستم . همیشه علاقه به یادگیری داشتم اکر فرصتی پیش بیاد دوره آش را می‌گذرانم. خدا رو شاکرم دوست ترک زبان دارم . دانستن زبان های مختلف باعث میشه که با فرهنگهاشون هم تا حدی شناخت پیدا کنیم و هم یک مهارت هست و با افراد مختلف هم صحبت شویم.

  32. امروزه بدلیل مهاجرت بالای مردم به کشور ترکیه بسیاری قصد یادگیری زبان ترکی را دارند. بنابراین این زبان برای مهاجران کشورمان از اهمیت بالای برخوردار است. زبان ترکی استانبولی با زبان ترکی اذری که در کشورمان سخنورانی به این زبان وجود دارد، بسیار تفاوت دارد و نمیتوان ترکی اذری را مانند ترکی استانبولی دانست.

  33. باتوجه به اینکه کشور ایران از نظر تاریخی و فرهنگی با شوری مانند ترکیه و به طور کلی کشورهای ترک زبان پیوندهای عمیق دارد، و باتوجه به نزدیکی این کشورها به مدت سالیان دراز و همسایگی، در زبان فارسی رسمی کشور ایران هم ما دارای کلمات متعددی با ریشه ترکی هستیم و این امر متقابل بوده و در زبان ترکی اعم از استانبولی و یا آذربایجانی نیز این کلمات مشترک متعدد بوده و همچنین باتوجه به اینکه در مدارس ایران زبان عربی نیز تدریس می شود و جدای از آن در زبان فارسی نیز کلمات عربی متعددی وارد شده و اینک فارسی زبانان به معنای آن کلمات واقف هستند، اگر توجه کنیم که تعداد زیادی از همین کلمات عربی در زبان ترکی نیز به دلیل اشتراکات فرهنگی، مذهبی ، تاریخی و نزدیکی جغرافیایی راه یافته و از این نظر نیز زبان فارسی و ترکی هردو دارای این کلمات هستند؛ مردم هردو کشور به تعداد زیادی از کلمات مشترک واقف بوده و شاید بتوان گفت یاد گرفتن هردو زبان، برای مردم هر کشور، حداقل در حد درک کلی یک مطلب و یا کمی صحبت به نسبت بقیه مردم خارجی آسان تر باشد.

  34. با سلام
    زبان ترکی استانبولی یکی از زبان های معروف در دنیای امروزه می باشد که به دلیل توریستی بودن کشور ترکیه بسیاری از گردشگران به یادگیری این زبان علاقه مند می شوند. زبان ترکی استانبولی شباهت های بسیاری به زبان ترکی آذری خطه آذربایجان ایران دارد که این مسئله یادگیری این زبان را برای ترک زبانان آذربایجان آسانتر می کند.

  35. زبان ترکی به علت همسایگی با کشور ترکیه و وجود چند استان ترکی زبان در ایران، یکی از زبان های رایج در کشور ماست. به همین طبع کاربرد های زیادی نیز دارد. مخصوصا که این روزها با سفر و یا مهاجرت به کشور ترکیه این تعامل و کاردبرد زبان ترکی بیشتر هم شده است. همینطور زبان ترکی در کشورهای دیگه مانند جمهوری آدربایجان، ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان و ازبکستان نیز کاربرد دارد. بنابراین حتما در مواردی مثل ترجمه به زبان ترکی و یا از زبان ترکی به فارسی و تایپ متون اینچنینی، نوشتن یا مطالعه مقاله به زبان ترکی، تایپ زبان ترکی برای کسانی که میخواهند این زبان را یاد بگیرند و … نیاز به تایپ به زبان ترکی یا تایپیستی که به زبان ترکی مسلط باشه، هست.

  36. زبان ترکی یکی از زبان های پرطرفدار و آشنا بین مردم جهان است که به دلیل دارا بودن آوای دلنشین و جالب طرفداران زیادی دارد. بخصوص که سینمای کشور ترکیه و آثار موسیقی در جذب این علاقه بسیار موثر بوده اند.
    بدلیل همجواری ما با کشور ترکیه و وجود استان ها و اقوام ترک زبان در کشورمان، این زبان گستردگی نسبتا خوبی در ایران دارد و مردم هم کم و بیش با آن آشنا هستند. به نظرم در زمینه تایپ زبان ترکی بهتر است از افراد بومی مناطق ترک زبان ایران و افراد دارای تحصیلات آکادمیک زبان ترکی بهره برد تا هم به سرعت کار افزوده شود و هم دقت کار بالا برود تا اگر خطایی در طرح اولیه(سفارش) وجود داشت توسط تایپیست رفع شود.

  37. باسلام و خسته نباشید؛ تعدادی افرادی ک زبان ترکی را به عنوان زبان اول خودشان استفاده میکنند حدودا ۱۵۰ میلیون نفر هستند و ۲۰۰ میلیون زبان ترکی را برای زبان خودشان برگزیده اند. زبان ترکی در کشور هایی همچون : ترکیه،اوراسیا،قفقازو اسیای مرکزی صحبت میکنند، مردمان ما نیز در بخش هایی از کشورمان ترکی صحبت میکنند و این خیلی اهمیت دارد خیلی مهم هست بدانید ک در بعضی از کشور های اروپایی مانند نروژ مردم به صورت ترکی صحبت میکنند.علاوه براین، زبان ترکی تا حدودی با زبان بلغاری شباهت داشته است و در سراسر اروپا و آسیا گویش های فراوانی دارد. زبان ترکی یک از شیرین ترین و قوی ترین زبان های دنیاست ک ۱۹ درصد از زبان دنیا متعلق به این زبان است. کلمات ترکی بر خلاف فارسی انعطاف زیادی برای اصطلاح‌سازی دارند به عنوان مثال از کلمه‌ دیل به معنی زبان در ترکی 36 اصطلاح و تعبیر موجود است: دیل آچماق، دیل‌آغیز ائتمک، دیلی توتولماق و…
    ترکین دیلی تک سئوگلی ایستکلی دیل اولماز
    ئوزکه دیله قاتسان بو اصیل دیل اصیل اولماز

    ئوز شعرینی فارسا-عربه‌قاتسا‌ شاعر
    شعری اوخویانلار ، ائشیدنلر کسیل اولماز

    هیچ زبانی به مانند زبان عاشقانه و دوست داشتنی ترکی نیست
    اگر این زبان اصیل را با زبان دیگری مخلوط کنی دیگر اصیل نخواهد بود

    اگر شاعر شعر خود را با فارسی و عربی مخلوط نکند
    آنهایی که شعر را می خوانند و یا می شنوند کسل نخواهند شد

  38. زبان ترکی یکی از زبان هایی است که افرادی که در ان به کارهای تایپ و ترجمه انجام می دهند باید تبحر و تخصص خاص خودش را داشته باشد

  39. ترکی استابولی زبان مختص جمعیتی حدوداً صد و پنجاه میلیون نفری است که مثل هر زبان متمدن دیگری دستور زبان و قواعد خاص نگارشی خود را دارد. تعداد کلماتی که از زبان های دیگر وارد این زبان شده اند نیز عدد شگرفی دارند همانگونه که تعداد کلماتی که از زبان عربی به زبان فارسی وارد شده اند بسیارند. تایپ ترکی استانبولی به طبع خواستار آشنایی با این زبان و چگونگی ویراستاری گرامری آن است، قدم اول شناخت کامل از این قواعد و قدم دوم رعایت جز به جز آنان است که میتواند هم از اشتباهات سهوی جلوگیری کرده هم مهارت تایپیست را در تایپ فراتر ببرد.

  40. یادگیری زبان ترکی استانبولی ،با توجه به مهاجر پذیر بودن ترکیه برای تحصیل و اقامت و همین طور به دلیل صعنت گردشگری و تریستی ،یکی از ملزومات است البته این زبان به زبان ترکی آذری ایران نیز شباهت هایی دارند و این موضوع ،یادگیری این زبان برای ایرانیان را تسهیل کرده است.

  41. با سلام
    تایپ از زبان های خارجی مانند تایپ از زبان استانبولی و ترکی قطعا نیازمند مهارت و تخصص و البته یادگیری زمان گفته شده است. امروزه یادگیری این زبان با توجه به بحث گردشگری و مهاجرت از اهمیت بالایی برخوردار شده و قطعا به دلایل مختلف مانند تحصیل و مهاجرت به تایپیست های ماهر در این زمینه هم نیازمند خواهیم بود.

  42. با سلام
    بنده خودم ترک زبان هستم و از بچگی با زبان ترکی بزرگ شدم . این زبان زبان بسیار سختیه و یادگیری آن برای کسی که زبان مادری او نیست بسیار سخت است . تو حوزه تایپ هم ترجیح میدهم تایپیست زبان فارسی باشم با تشکر

  43. با سلام.

    در این مورد زبان ترکی استانبولی که عرض نمودید همواره نیازمند یک فرد که تخصص دقیق به زبان ترکی استانبولی رو داره هست که درخواست مشتری به خوبی انجام بگیره بنظر بنده پیشنهاد میکنم که تایپیستی که استخدام می‌نمایید تسلط تخصصی به این لهجه رو داشته باشه نه آذری . اما خود بنده تسلطی به این زبان ندارم. با سپاس امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد .

  44. بله درسته زبان ترکی استانبولی دقیقا کسی که آذری زبان یا ترک باشه بهتر هم یاد میگیره هم میفهمه و زبان سختی هست برای یادگیری فارس زبان ها چون بعضی تلفظ هارو فقط ترکا میتونن بگن مثل عو و چن حرف دیگر

  45. زبان ترکی_استانبولی زبان دشواری هست که فقط کسانی میتوانند ان زبان را به صورت تایپ در بیاورند که به ان زبان مسلط باشند.

  46. با سلام
    به مجموعه محترم مرکز تایپ آوا پیشنهاد دارم که تایپ زبان های مختلف این مرکز تحت آموزش کارمندان قرار گیرد تا کارمندان بتوانند در تایپ زبان های دیگر تبحر و تخصص پیدا کنند و بتوانند در دیگر دپارتمان ها مهارت لازم را کسب کنند. با تشکر

  47. الفبای زبان ترکی مشابه الفبای زبان انگلیسی می باشد و تایپ این زبان نیاز به تسلط کامل بر زبان ترکی دارد. که به نظر من متخصصان در زمینه زبان ترکی بهتر می‌توانند در تایپ این زبان کار کنند

  48. زبان ترکی بسیار شیرین و جذاب است و به دلیل کلمات مشابه با فارسی و انگلیسی برای یادگرفتن ما فارسی زبانان زبان راحتی است. اما قطعا مثل یادگیری تمام زبانها نیاز به تمرین و‌ممارست دارد.

  49. درود
    کاملا درسته و زبان ترکی استانبولی شباهت زیادی به زبان آذری دارد ولی در عمق زبان تفاوتهای محسوسی هم باهم دارند مانند تفاوت زبان انگلیسی و آمریکایی که با داشتن شباهت تفاوتهای زیادی هم دارند.

  50. با سلام
    زبان ترکی یکی از شیرین ترین زبان هاست و به شخصه همیشه دوست داشتم که این زبان رو یاد بگیرم اما متاسفانه هنوز موفق به اینکار نشدم.

  51. با سلام
    زبان ترکی استانبولی یکی از زبان های شیرین در جهان است که تا حدودی شبیه زبان ترکی ایران هست و در خیلی از لغات فقط تلفظشان متفاوت است. مثلا “یاشاسین” به معنی زنده باد هم در ترکی ایرانی هم ترکی استانبولی تقریبا مثل هم تلفظ میشوند.
    حتی بعضی از لغتهایش به زبان فارسی هم شبیه است. مثلا در فارسی”خانم” و در ترکی استانبولی “حانم”، یا به “خنده” “هانده”، یا به “اصلاً ” ” آصلا”، یا به “زمان” همان “زمان”، به “سیاه” همان “سیاه”، به “بابا” همان “بابا”، اما به “مادر” “آنه” میگویند. اما بعضی کلمات مثل “مرحبا” در فارسی یعنی “آفرین” ولی در ترکی استانبولی به معنی “سلام” میباشد.

  52. به تایپ متون ترکی علاقه مند هستم؛ چون اشنایی دارم به این زبان در حد مکالمه و از اونجایی که با الفبای ترکی اشنا هستم، توانایی خواندن از روی متون ترکی را دارم. تا حالا متن ترکی به صورت تخصصی و پروژه ای کار نکردم ولی چون الفبای لاتین هست فکر میکنم تایپش فرق زیادی با متون انگلیسی نداره. میتونم با تمرین چند متن تو این زمینه مهارت پیدا کنم.

  53. با سلام
    زبان ترکی استانبولی زبان بسیار دلنشین و زیبایی هستش و پر از احساس هست ،من علاقه زیادی به زبان ترکی استانبولی دارم .

  54. تایپ ترکی استانبولی تجربه ای ندارم ولی ۵۰ درصد از زبانشان را متوجه میشوم.

  55. اطلاعی در خصوص زبان ترکی ندارم ولی می توانم آنها را تایپ کنم

  56. مهمترین مهارت در تایپ زبان ترکی استانبولی تسلط به حروف غیر مشترک با الفبای لاتین است.

  57. با سلام
    زبان ترکی بسیار دلنشین و شیرین است و من هم برای تایپ آن تلاش خود را می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *